Avatar billede madsenfc Nybegynder
11. november 2005 - 15:49 Der er 16 kommentarer

Min computer vil ikke tænde, hvad gør jeg?

Hey eksperter...

Min computer virker ikke, eller rettere den vil ikke tænde. Men før det skete at den ikke ville tænde, ville den ikke gå ind i windows. Når man tændte den, gik den planmæssigt ind og spurgte mig om jeg ville starte op i fejlsikret tilstand, plus 3 andre punkter, men når man så valgte et af punkterne genstartede den bare. Prøve så at fjerne alt støvet inde i computeren, og vupti, så ville computeren ikke tænde. Hvad skal jeg gøre? Er det bundkortet, og i så fald, hvilket et kan i derfor anbefale?

På forhånd tak!
Avatar billede fromse Nybegynder
11. november 2005 - 16:17 #1
Lytter... Har selv et lignende problem...
Avatar billede boxer Nybegynder
11. november 2005 - 16:28 #2
Kan det være at du har været så uheldig at rykke et stik/ledning ud? Tjek om det hele sidder som det skal.
Sker der overhovedet intet når du tænder?
Er der lys nogen steder?
Avatar billede madsenfc Nybegynder
11. november 2005 - 16:59 #3
Skilte computeren ad, for a rense den for støv da jeg mente at det var problemet, og efter jeg gjorde det, kunne den bare ikke tænde... Der sker intet
Avatar billede boxer Nybegynder
11. november 2005 - 17:20 #4
Hvis der ikke er lys nogen steder - bl.a. en lille lampe bag på PC'en, vil jeg mene at det er din strømforsyning der er gået.

Nøjagtigt det samme er nemlig sket for mig. Når man skal pille ved sin PC, skal man først slukke på stikkontakten, tage internetstik og/eller modemstik ud. Til sidst tages strømstikket ud. Ellers kan der gå overgang i skidtet.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. november 2005 - 17:39 #5
Når du tænder den går strømforsyningen vel igang? Altså blæserne på den kører?

Du har vel ikke sat mundstykket fra støvsugeren direkte på nogen af komponenterne derinde? I så fald gætter jeg på at grafikkort, bundkort, RAM og hvad du ellers har rørt ved med mundstykket er gået en tur.. især hvis det var et metal mundstykke.
Avatar billede madsenfc Nybegynder
11. november 2005 - 17:41 #6
Blæseren gårlige hurtigt i gang i et sekund og slukker derefter igen.

Nej nej, tog ikke støvsugeren. Tog et stykke toilet papir, og tørrede promært bundkortet af.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. november 2005 - 17:43 #7
Det er heller ikke den mest heldige ting at gøre

men ja, strømforsyningen er brændt af. Køb en ny.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. november 2005 - 17:45 #8
Iøvrigt, til en anden gang: Hvis du vil rense et motherboard eller et grafikkort så køb noget luft på dåse og blæs støvet af. Lad være med at røre ved noget, hverken med toiletpapir eller støvsuger. Til gengæld er der ikke noget problem i at støvsuge bunden af kabinettet indvendigt med en støvsuger, men den skal _ikke_ røre ved nogen af komponenterne.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
11. november 2005 - 18:14 #9
lyder mærkeligt at PSU'en kan være brændt af da han tørrede bundkortet af gør det ikke ?
Avatar billede strych9 Praktikant
11. november 2005 - 18:19 #10
Tjoh,
men det han siger med at den starter i 1 sekund og så opgiver at tænde har jeg selv set.. nemlig den ene gang jeg selv brændte en strømforsyning af. Det skete iøvrigt pga en gammel 19" CRT som stod og sendte ekko spikes tilbage i kablet og den døde da også selv kort efter.
Avatar billede fromse Nybegynder
11. november 2005 - 20:08 #11
Er der så en der kender noget til det "første problem" hvor den hele tiden genstarter, uanset hvilken option man vælger under start...
Avatar billede strych9 Praktikant
11. november 2005 - 20:59 #12
fromse: Du bør oprette dit eget spørgsmål med det. Det er for langt udenfor rammerne af dette spørgsmål.
Avatar billede madsenfc Nybegynder
17. november 2005 - 08:43 #13
Har fået den lavet nu... ved ikke hvad vi gjorde:D
Avatar billede madsenfc Nybegynder
17. november 2005 - 08:45 #14
Takker Boxer
Avatar billede madsenfc Nybegynder
17. november 2005 - 08:45 #15
Hvordan giver jeg point...? Der plejer da at være noget
Avatar billede boxer Nybegynder
17. november 2005 - 08:52 #16
Du beder bare om et svar fra dem du vil give point. Når de har lagt et svar, markerer du navnet og trykker på accepter.

Her var svaret fra mig :o)