Avatar billede nybro Nybegynder
11. november 2005 - 15:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med HIS Radeon 9600.

Hej alle.

Jeg har for nyligt købt et brugt kort. Kortet er et HIS hightech Radeon 9600 265 Mb (agp 4x/8x) kort. Grafikkorte skal side på et GIGABYTE GA-8IG1000MK kort. Bundkortet understøtter agp 8x så det hele skulle være i orden. Der skal dog lige tilføjes af den passive køler på grafikkortet er skiftet ud med en VGA silencer (Rev.2) fra arctic-cooling.

Men nu kommer problemet.
Da jeg forsøgte at sætte det til i går gik alt fint indtil jeg trykkede på power knappen. Der kom en lugt af afbrændt elektronik og da dette ikke tegnede godt skyndte jeg mig at slukke (maskinen har været tændt i alt 5-7 sek.)
Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er gået galt?

Håber at nogen kan hjælpe.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. november 2005 - 15:42 #1
Det er nærliggende at tænke, der har været for ringe kontakt mellem GPU'en og køleprofilen. I så fald er dit grafikkort brændt af. Tag heller og prøv det i en anden maskine, hvis du har lejlighed til det.

Min første tanke er, at du står i den værst tænkelige situtation og skal investere i et nyt kort. :o/
Avatar billede nybro Nybegynder
11. november 2005 - 15:49 #2
men hvordan kan det ske.. manden jeg købte det af jeg kørt med det i lang tid uden problemer (med den nye køler)... jeg har ikke pillet ved kølleren.. det eneste jeg har gjort er at skikke det ned i AGP porten på mit bundkort...
Avatar billede nybro Nybegynder
11. november 2005 - 17:32 #3
Er der virkelig ingen af jer der ved hvad der er galt?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. november 2005 - 17:30 #4
Jeg tror størstedelen af medlemmerne herinde, vil give mig ret i, at et eller andet er brændt af. Det kan være hvad som helst, men når det seneste, du har foretaget dig er at skifte til til et grafikkort uden den originale køler, er det nærliggende, at det er stået af.

Din eneste mulighed for at opnå vished er at prøve kortet i en anden maskine.

Du kan jo prøve at pille grafikkortet ud og afmontere køleren. Så kan du se, om der er sket noget dér. Det kunne være, at køleren har revet sig løs, f.eks., og siden du nu var hurtig til at slukke for computeren, kan det være, der ikke er sket noget.

Hvis du stadig har det gamle grafikkort liggende, er det nok en idé at skifte under alle omstændigheder. Så kan du endda finde ud af, om det er bundkortet, der er kortsluttet.
Avatar billede nybro Nybegynder
13. november 2005 - 18:38 #5
Vi har fundet fejlen. Et af benene på en af komponenterne har revet sig løs og lavet en kortslutning. Kortet er nu brændt af :(. Men i skal alle have tak for hjælpen.
Avatar billede nybro Nybegynder
14. februar 2006 - 22:39 #6
Lukket