Avatar billede dust Nybegynder
21. april 2001 - 17:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Logitech Mus..

Jeg har en trådløs Logitech mus og den er efterhånden ved at være ret skoddet.
Under den sidder 4 små plastik dimser, som gør at den glider bedre. De er slidt væk nu, så jeg ville høre om der var nogen der havde en smart måde at gøre den god igen?
Musen er ikke ret gammel så jeg køber helst ikke en ny. (Især fordi den ik kan købes uden keyboard til.)
Avatar billede ye10 Nybegynder
21. april 2001 - 17:32 #1
tag en strikke pind eller pinsæt, og fjern alt hår osv.
bag efter tager duog fugter nogle vat pinde (dem mand stopper i ørene =) men de må ikke være så våde at de stadig ikke er stive! så renser du musen (uden musekugler =) altså de rulel ting der dernede
Avatar billede dust Nybegynder
21. april 2001 - 17:37 #2
Det er ikke selve musen det er galt med.
Den bliver holdt ret ren :-)
Det er de små dimser den glider på...dem der glider mod mussemåtten..
De er slidt ned.
Det er 4 små plastik dimser som er klistert fast. Så det er bare at skifte dem ud...men med hvad???
Avatar billede dust Nybegynder
21. april 2001 - 17:38 #3
De er ret tynde, det drejer sig kun om et par milimeter.
Nogen ide´r?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. april 2001 - 17:59 #4
prøv at sætte en lille klat almindelgi trælim de steder hvor plasticdimserne sad, og så lad det tørre. der skal bare være ½ dråbe hvert sted, så den ikke bliver hævet af det.
Avatar billede dust Nybegynder
21. april 2001 - 18:08 #5
Skal lige have fat i noget...tror faktisk det vil virke.
Tager lidt tid før jeg svare :-)
Avatar billede cyberjam Nybegynder
21. april 2001 - 18:38 #6
www.icemat.com kan man få den fede musemåtte hvor der også følger teflonpads til musen med. Jeg har den selv og den er SEJ!!! Se evt review af den på www.dailyrush.dk. Det er forresten en dansker der har lavet den, og de bliver shipped fra danmark så porto er ikke engang så grum.
Avatar billede cyberjam Nybegynder
21. april 2001 - 18:39 #7
den koster forresten 230 kr (incl. teflonpads), og den er det værd!
Avatar billede hotpop Novice
21. april 2001 - 21:49 #8
cyberjam> den ligner sgu det skærebræt min kone købte igår... *lol* ja den er smart men den er nok lidt hård mod musen tror du ikke? (tænker på de \"pads\" der sidder under musen som spørger jo ikke har mere)
Avatar billede cyberjam Nybegynder
22. april 2001 - 11:11 #9
Faktisk så er den overhovedet ikke så hård mod musens teflonpads som man skulle tro, især ikke sammenlignet med fx en everglide. Min Boomslangs teflonpads er i hvert fald ikke blevet det mindste slidt af 2 måneders intens brug. Og min gamle Logitech Mouseman brugte jeg også på den i ca. 3 måneder. Ikke den mindste slitage var der. Og det var sq ikke fordi jeg ikke brugte musen meget...
Avatar billede dust Nybegynder
20. juni 2001 - 23:59 #10
Fandt selv en mulighed.
Lavede en musse måtte af en slags plexie glas...
Den styrer! ;o)