Avatar billede pewolle Nybegynder
11. november 2005 - 12:55 Der er 10 kommentarer

Poster i felt adskilt med komma

Jeg har nogle kvalifikationer på nogle medarbejder, som jeg pt. får ud i en rapport vha. en underformular.

Medarbejder Peter’s kvalifikationer:
Svejser
Opvask
Græsslåning
Vinbrygning.

Dem ville jeg gerne have ud i et ubundet felt adskilt med komma:
Medarbejder Peter’s kvalifikationer:
Svejser, Opvask, Græsslåning, Vinbrygning.

Så det ikke kommer til at fylde så meget.

Er der nogle der har nogle eksempler på hvordan man gør det?

//pewolle
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 13:56 #1
Du kunne indsætte en ubunden tekstboks på din rapport, navngiv den txtinfo

Under kontrolelementkilde for tekstboksen kunne du skrive

=([tekxt1]) & " " & "," & " " & ([text2])& " " & "," & " " & ([txt3])& " " & "," & " " & ([txt4])

Hvor txt1 til txt4 er dine tekstbokse fra tabellen, metoden kræver at tekstboksene er på rapporten evt. skjult.

PS: er ikke testet, og er nok heller ikke det meste elegante
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 14:08 #2
Hvis din rapports postkilde bygger på en forspørgsel kan du lave ovenstående som et beregnet i forspørgslen Utryk1:([tekxt1]) & " " & "," & " " & ([text2])& " " & "," & " " & ([txt3])& " " & "," & " " & ([txt4])

Dette er mere dynamisk da du så kan benytte dette beregnet felt i andre rapporter som evt. bygger på samme forspørgsel, men også her skal de relevante felter være medtaget i forspørgslen
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 14:11 #3
Men du kan så nøjes med det beregnet felt i rapporten, noget pænere design :o)
Avatar billede pewolle Nybegynder
11. november 2005 - 14:59 #4
Jeg glemte lige at skrive at kvalifikationerne for medarbejderne er i en relateret tabel.
Dvs. at nogle medarbejdere kan have to kvalifikationer og andre ti.
Avatar billede -anders- Juniormester
11. november 2005 - 17:43 #5
Hvis du "samler" de relevante felter i en forspørgsel fra de forskellige tabeller burde det ikke være noget problem
Avatar billede mugs Novice
11. november 2005 - 18:19 #6
aandersen > Jeg tror problemet er, at disse kvalifikationer ligger i samme felt, så tabellen ser således ud:

Navn          Kvalifikation
Peter          Græsslåning
Peter          Vinduespudsning
Peter          Opvask
Peter          Svejser
Kim            Opvask
Kim            Svejser
Hans          Opvask

Dine forslag fordrer, at kvalifikationerne ligger i flere felter.
Avatar billede mortendj Nybegynder
15. november 2005 - 18:05 #7
1:Du laver en variabel dim h as recordset, db as database, sql as string, T (lave en dim for hver af disse variabler)
2: Loop gennem kvalifikationerne for den enkelte person ved at gøre følgende:
t = ""
set db = currentdb
sql = "lave en forspørsel og vælg SQL og lave en kopi her!
set h = db.h.openrecordset(sql)
do until eof
if h![det felt som linker i sql-sætning] = me.feltnavn i rapport then

  if t = "" then
  t = felt(kvalifitioner)
  else
  t= t & felt(kvalifitioner)
end if

h.movenext
loop

t = det felt som du gerne vil have fyldt ud

Denne skal bruges under "Detaljesektion_Format"
Brug evt. det & " " & med de data som du kun har en gang såsom Navn.

www.mrd-systemdata.dk
Avatar billede mugs Novice
15. november 2005 - 18:14 #8
Velkommen til eksperten.dk:
Jf. reglerne pkt 2.6 er det ikke tilladt at:

"gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur."

http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede mortendj Nybegynder
16. november 2005 - 11:52 #9
OK - hermed noteret
Avatar billede mugs Novice
16. november 2005 - 12:25 #10
o:)