Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
11. november 2005 - 10:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Blokering af websider

Jeg vil gerne høre om der er en mulighed for at blokere for visse websider i en winxp home og hvordan kan det gøres, jeg har et problem med at jeg gerne vil have lukket enkelte sider og ikke en total spærring.
hvis det kan gøres med et program vil jeg blive glad.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. november 2005 - 11:21 #1
Hvis du bruger internet explorer 6

Funktioner -> Internetindstillinger -> Indhold -> Aktiver -> Generelt -> Opret adgangskode

Her er en lidt mere udførlig beskrivelse:
http://www.microsoft.com/windows/ie_intl/da/using/howto/contentadv/config.mspx
Avatar billede bahzad Nybegynder
11. november 2005 - 11:28 #2
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
14. november 2005 - 09:01 #3
Det jeg mangler er et program jeg kan bruge til at styre det med, der er for store problemer med den indbyggede i explorer 6, det skal sige jeg kører XPhome edition.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2005 - 13:01 #4
Hvad mener du med: der er for store problemer med den indbyggede i explorer 6

Du kan netop bruge den til enten at spærre for enkelte sider eller åbne for enkelte sider.

Ellers må du lige forklare dit problem lidt mere.
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
14. november 2005 - 13:06 #5
da jeg prøvede den spærrede den alle sider, jeg skulle så godkende hver enkelt side men bare for at gode et webside tog næsten en hel dag, for hver enkelt link var spærret, måske jeg har gjort noget forkert, men det jeg mangler er bare at kunne sætte den side ind jeg ikke vil have online, så den er total spærret
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2005 - 14:54 #6
Okay, jeg går ud fra du har oprettet adgangskode som beskrevet i mit første link.

Så gør du følgende:
Funktioner -> Internetindstillinger -> Indhold -> Aktiver -> Indtast koden -> Indstillinger -> Indtast kode -> Godkendte Websteder -> Under "Tillad dette websted" indtaster du den/de side/r som skal blokeres -> Klik på "Aldrig" -> Anvend -> Gå til fanebladet "Generelt" -> Flueben i "Brugerne kan se de steder, der ikke er klassificeret"

Så er kun det/de websted/er du indtastede under "Godkendte websteder" blokeret.

Det snyder måske lidt at det skal indtastes under "Godkendte websteder" når de nu skal blokeres, men det er ikke alt i Internet Explorer som er logisk.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. november 2005 - 14:59 #7
Hvis du selv vil have adgang til de omtalte sider på den aktuelle bruger, gør du følgende:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Indhold -> Deaktiver -> Indtast kode

Du skal så bare huske at aktivere igen, når du forlader maskinen.
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
15. november 2005 - 11:33 #8
hej vejmand ...... selv om jeg gør som beskrevet kan jeg ikke spærre siderne, det jeg gør er jeg logger på som admin og laver det hele der efter går jeg på som bruger og siderne er ikke spærret, hvad gør jeg forkert :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2005 - 11:39 #9
Du skal logge på som bruger og gøre det der.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2005 - 11:43 #10
Kan se du har accepteret mit svar. Hvis du ikke får det til at virke, skriver du lige, så opretter jeg et spørgsmål så du får pointene tilbage.  c",)
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
15. november 2005 - 12:53 #11
alt er prøvet, jeg kan stadig ike få det til at virke :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2005 - 13:46 #12
Det lyder mærkeligt, her virker det perfekt.

Når du går i Funktioner -> Internetindstillinger -> Indhold
Hvad står der så i boksen unde klassifikationsfilter?

Hvis der står "Aktiver" skal du klikke på den og indtaste koden.

Herefter er det måske nødvendig at lukke IE ned igen inden det er trådt i kraft.
Når du så åbner IE igen burde de indtastede sider være blokeret.

Hvordan indtaster du de sider du vil ha blokeret?

Hvis jeg f.eks. indtaster www.dr.dk og klikker på "Aldrig" er siden blokeret total.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2005 - 13:49 #13
Har lige tjekket, det burde ikke være nødvendig at lukke IE for at blokeringen træder i kraft.
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
21. november 2005 - 10:29 #14
hej vejmand, jeg har fåt det til at virke nu, jeg havde bare glemt at sætte en flueben, alt fungerer perfekt, jeg takker
Avatar billede vejmand Juniormester
21. november 2005 - 10:59 #15
Velbekomme, godt du fik det til at funke.  c",)