Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
11. november 2005 - 10:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

The field is too small to accept the amount of data

Jeg får følgende fejl når jeg prover at skrive data til min database!

"The field is too small to accept the amount of data you attempted to add "

det er en access database jeg køre med!
hvordan kan man besteme hvor mange tegn kan der være i.

eller kunne det være at min form en TextBox (Multiline) skal sættes op så den kan modtage bestemt antal af tegn (f.eks. 2000 tegn)
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. november 2005 - 10:35 #1
når du er i designmode på en tabel i databasen - kan du på et textfelt sætte Field Size (det er den øverste property der står når du har markeret linien med tekstfeltet).
mvh
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
11. november 2005 - 10:39 #2
ja, med når jeg prover at skrive 2500 i feltstørrelsen, så får jeg en fejl hvor der stå at størrelsen skal være melle 0 og 255! Og jeg har valgt "Tekst" som "datatype"
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. november 2005 - 10:42 #3
så benyt typen memo istedet - der kan du gemme op til 65535 tegn.
mvh
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
11. november 2005 - 10:49 #4
"memo" svarer det til "notat" på dansk

jeg kan nemlig kun vælge imellem

tekst
notat
tal
dato
autonum.
valuta

og hvis "notat" svarer til "memo" skal jeg så angive field size eller bliver den sat automatisk
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. november 2005 - 10:50 #5
ja det er et notat.
mvh
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
11. november 2005 - 11:00 #6
tak for hurtig of effektiv hjælp
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. november 2005 - 11:01 #7
det var så lidt - godt du fik det til at funge :o)
mvh
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
11. november 2005 - 11:18 #8
tAK