Avatar billede dennisjuul Nybegynder
11. november 2005 - 09:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kør en macro ved opstart af Word

Hej!

Jeg har en skabelon med en macro, der opretter et menupunkt, som jeg ønsker skal køres, når jeg starter Word.

Skabelonen ligger på et netværksdrev, hvor stien er angivet under 'Start' i Funktioner/Indstillinger/Filplaceringer.

Jeg har prøvet at indsætte macroen i "ThisDocument" i new og open metoderne i dot-filen, men det virker kun når jeg klikker direkte på dot-filen, selv om jeg kan se at dot-filen er 'aktiveret' i Word.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
11. november 2005 - 09:11 #1
Du skal lave et modul, der skal hedde Autoexec. Denne makro vil køre når Word startes.
Avatar billede dennisjuul Nybegynder
11. november 2005 - 09:18 #2
Hvis jeg opretter modulet Autoecex i min dot-fil på netværket, og placerer en metode 'test' der med en MsgBox der udskriver noget tekst, og derefter indsætter Autoexec.test i min new, så fremkommer der stadig ikke noget.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
11. november 2005 - 09:28 #3
Det skal skrives i en skabelon der loades ved opstart. F.eks. Normal eller en skabelon i din startmappe (se Funktioner, Indstillinger, filplacering, Start.