Avatar billede larsenlp Nybegynder
11. november 2005 - 07:24 Der er 9 kommentarer

Professionel trådløs ADSL-router

Jeg har forgæves søgt efter en trådløs ADSL-router, der supporterer ægte routning med adgangskontrol via access-lister, og ikke bare NAT'ing af en enkelt IP-adresse tildelt af udbyderen.

Kodeordene er:
- ADSL-router med PPPoE interface
- 4+ 10/100 Mbit porte, gerne auto MDIX
- Trådløst netværk, gerne 802.11b og 802.11g
- Routning af min. et IP-range, access-lister på IP- og port-niveau, routning af VPN (PPTP)
- Gerne indbygget firewall (hvor simpel den så end er)

Nogen der har fundet så'n en karl?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. november 2005 - 07:29 #1
prøv at kigge på www.Zyxel.dk
Avatar billede japping Nybegynder
11. november 2005 - 08:25 #2
www.smc.com har det ønskede.
Avatar billede larsenlp Nybegynder
11. november 2005 - 09:28 #3
Godt input med ZyXEL. Deres Prestige 662HW ser faktisk ud til at kunne det hele. Nu er det bare et spørgsmål om at få fat i den i ISDN-udgaven :-)

Jeg kan ikke finde en SMC-boks, der kan det hele. Produktnummer?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. november 2005 - 13:26 #4
Hvorfor skal den være med ISDN ????
Avatar billede larsenlp Nybegynder
11. november 2005 - 15:36 #5
Den indeholder ADSL-modem, så der er to muligheder; enten PSTN-udgave til analog linie, eller ISDN-udgave. Jeg har ADSL på en ISDN - derfor ISDN-udgaven.

Der er i øvrigt ikke umiddelbart forhandlere af 662HW-63, altså ISDN-udgaven, i Danmark, men den skulle nok være til at finde udenlands...

Hvis du lægger et svar, hartnet.dk, skal jeg tildele dig point.
Avatar billede netspec Nybegynder
15. november 2005 - 15:53 #6
Hvad men Cisco 870 series router.

De kan konfigureres efter behov, de tilbyder ADSL over ISDN (876) eller ADSL over POTS (877). Den kan fås i en wireless udgave og den har alle de funktioner som du ønsker herunder 4-ports switch, access-lister m.m.

Se mere her: http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/products_data_sheet0900aecd8028a976.html
Avatar billede larsenlp Nybegynder
15. november 2005 - 16:18 #7
Hej Netspec,

Du har ret - en Cisco 876 ser også fornuftig ud. Den er selvfølgelig heller ikke til at finde blandt forhandlere i Danmark, men i UK er den prissat til ca. £ 280 ekskl. moms.

Tak for input.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. november 2005 - 18:01 #8
Har du læst hele siden ved Zyxel?
http://www.zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTEwNiZjSGFzaD0zMDM4NDZjZTll.0.html

Se nederst, der står der hvilken en du skal have...
Avatar billede larsenlp Nybegynder
15. november 2005 - 18:04 #9
Præcis, det er en 662HW-63, der er aktuel for mig...

Husk at lægge et svar, så du kan få tildelt point.