Avatar billede zen Nybegynder
06. november 1999 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CPU 38 grader ???

hey...min cpu bliver lidt før varm,synes jeg.Læste at en god temp på cpu er (ca) 20 grader !well....hvordan lykkes man med det?jeg har skiftet orginal blæser til en der kobles direkte på bundkortet (ax59pro)men der stiger temp fra 32 grader til mine 38 grader som jeg ikke er så glad for.
cpu amd k6-2 450mhz hober nogen gider svare på dette spørgsmål!!!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. november 1999 - 10:17 #1
Jeg mener ikke du skal være nervøs... jeg mener at have læst et eller andet sted at CPU'en skal over 60 grader (og vist også mere) før der er fare for CPU'en...

Kig på Tomshardware... jeg mener det er der jeg læste det i sine tider!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. november 1999 - 12:21 #2
zen>>> Ja der sker ikke noget ved at din CPU kører ved 38 grader...
Og hvis du synes det er for meget kan du jo bare lade dit kabinet stå åbent, det skulle sænke temperaturen en del.
Avatar billede sunesune Nybegynder
06. november 1999 - 12:43 #3
Hvis du har en K6-2 og den kun bliver 38 grader er det eddermame en sej CPU!
Min gamle K6-2 350 blev 58 grader varm når jeg overclockede den til 400. jeg nødt til at sætte extra kølere inde i mit kabinet til at sænke temperaturen inde i kabinettet, men så fik jeg den også ned på 42 grader..:)
Men jeg tror sagtens at du kan overclocke din K6-2 til 500 Mhz.
Den Celeron 300 Jeg har nu, bliver ca. 27-31 grader varm når den kører 464 Mhz, og det er med en standard køler, men det er fordi det er en intel CPU. Alle AMD CPUer bliver varme. Men ved 38 grader er der slet ikke noget at bekymre sig om.
Avatar billede bubby Nybegynder
06. november 1999 - 15:22 #4
køb det nyeste privat computer blad, de har en kæmpe artikel om nedkøling af cpu'er
Avatar billede zen Nybegynder
06. november 1999 - 19:12 #5
Nå men tak for det,jeg syntes bare den sku ned i temperatur så den sparker lidt mer,og yes jeg kører med åbent kabinet..plus en extra køler i fronten...vi sees
PS !overclocke k6-2 ??? ikke så god idéhar jeg hørt..ustabil...what do i know.......
Avatar billede kone Nybegynder
29. februar 2000 - 01:27 #6
Jeg kører med en 533 amd cpu og har
en extra køler i front og en på min hd
og min cpu er 39 grader med lukket
kabinet