Avatar billede moverl Nybegynder
09. november 2005 - 22:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Installere win 2000 på ældre bærbar Compaq i stedet for win XP

Når jeg sætter min win 2000-cd i maskinen får jeg en melding om at det er et ældre styresystem (i forhold til den XP der er installeret, og som kører langsomt fordi maskinen er for lille), og det ikke kan installeres på maskinen. Skal computeren formateres først og hvis ja, hvordan får man lov til det i XP?
Avatar billede datasource Nybegynder
09. november 2005 - 22:53 #1
du booter bare fra cd'en

-start din computer og tryk på 'del' knappen (kan være en anden knap)
-gå ind i menuen boot og sæt dit cd-drev til at boote først
-sæt win2000 cden ind i din computer og genstart
-nu kommer der en linje der hedder "press a button to boot from cd" og du trykker på en knap
-nu kan du installere
Avatar billede moverl Nybegynder
09. november 2005 - 22:55 #2
Mange tak for hjælpen - det forsøger jeg strax
mvh
moverl
Avatar billede datasource Nybegynder
09. november 2005 - 23:22 #3
ligger et svar for en sikkerhedsskyld :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. november 2005 - 09:58 #4
... det der med en sikkerheds skyld forstår jeg godt.
<moverl> har ikke for vane at pænt vende tilbage ->
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=moverl&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

<moverl> Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. november 2005 - 09:59 #5
Næsten som denne guide:
http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede moverl Nybegynder
10. november 2005 - 20:30 #6
Undskyld at jeg ikke "vendte tilbage" - jeg havde ikke sat mig nok ind i spillereglerne. Endnu engang tak for hjælp. Mvh moverl