Avatar billede adflicto Nybegynder
09. november 2005 - 21:32 Der er 9 kommentarer

forskel fra firefox til IE

Hey!

Jeg sidder her og eksperimenterer lidt med et site, der skal være dynamisk/animeret i javascript og dette er hvad jeg har indtil videre:

http://www.free4use.frac.dk/

Det jeg gerne vil påpege er den tekst der bliver skrevet på siden:

Hvis i åbner siden i firefox vil i se at teksten flimrer/blinker hver gang layeret bliver opdateret, hvorimod i IE ser det meget cool ud, uden nogen som helst form for blinket eller andet.

Mine spørgsmål:

1. Er dette, rent ud sagt, bare skidt fra Fire fox's side, eller er det bare fordi IE og firefox håndtere koden forskelligt?

2. Er der en anden måde at gøre det på, hvor problemet ikke vil opstår i firefox?

på forhånd tak

-AdfliCto
Avatar billede olebole Juniormester
09. november 2005 - 21:48 #1
<ole>

Det er bare dårlig scripting. Du foretager en bunke overflødigt, hvergang du gennemløber løkken. Desuden får jeg et par JS-fejl, når jeg går ind på siden

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 21:50 #2
Der er forskel på IE og FireFox, nogle kan bedre lide det andet fremfor det andet. Nu er jeg ikke så meget for sådanne sider men du har da fat i noget vil jeg sige. Jeg har også selv haft problemer med at gøre sider kompitable til både IE og FF, men det er muligt
Avatar billede olebole Juniormester
09. november 2005 - 22:00 #3
Kan man kode, er der ikke noget svært ved at få sider vist ens i FF og IE. Overholder man blot gældende standarder, er der sjældent de store problemer  :)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 22:04 #4
helt enig :), jeg har dog en dårlig vane kun at kode til FF, hader nemlig IE :P
Avatar billede adflicto Nybegynder
09. november 2005 - 22:12 #5
har i noget konstruktivt?
Avatar billede olebole Juniormester
09. november 2005 - 22:16 #6
adflicto >> Ja, skriv scriptet om fra bunden - det performer elendigt. Der er masser af ting, du kan nøjes med at definere ét sted. I stedet definerer du de samme ting hundredevis af gange - hvergang du gennemløber løkken. Desuden får jeg som sagt et par JS-fejl, du vel skal have rettet.
Avatar billede adflicto Nybegynder
09. november 2005 - 22:48 #7
olebole >> jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne gøre de enkelte løkker simplere... vær venlig at overvælde mig med din viden ! ^^
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2005 - 13:10 #8
F.eks. definerer du elementet, du vil skrive i, ved hvert gennemløb. Det bør du gøre én gang - og lægge referencen i en global variabel.
Dernæst overskriver du hele elementets innerHTML ved hvert gennemløb. For det første er innerHTML ekstrem langsom - og når du tilmed skriver den hele, skal det jo blive langsomt.

Brug i stedet DOM. Sæt elementets firstChild's nodeValue - i stedet for at sætte elementets innerHTML. Det er langt bedre performende.
Avatar billede adflicto Nybegynder
10. november 2005 - 13:14 #9
wow, det lyder advanceret, så pro er jeg jo slet ikke, men jeg vil meget gerne lære. Kan du evt. lave et lille forslag, bare hvis du gider.