Avatar billede llaggi Nybegynder
21. april 2001 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

sikkerheden i mirc

hej alle jeg har et spørsmål vedr mirc

hvilken sikkerhed har brugeren af mirc
for ikke at blive hacket af en anden bruger
der findes jo mange script med portskanning indvoldveret i mirc
bruger kan jo bare have en firewall kørene ved siden af men jeg hørte her forlenden dag
at icq ikke er helt sikke da en hacker kunne smide en ekstra pakke på i transport laget
Avatar billede phylock Nybegynder
23. april 2001 - 11:43 #1
Jeg ved at der ikke skal serlig meget viden til for at du kan hacke over mIRC(du skal alige vel kunne en del men det er ikke noget der ikke kan læres på et par måneder), men dem der gør har ingen interresse i at gåre det på normale brugere det er kun vis du spiller smart eller den slaks ting over for dem.

ps. vis du downloader skal du lige tjecke for trojaner, dem er der nogle der syntes er meget morsomme!!

håber du kan bruge mit svar
vis du vil have det mere pracist må du lige sige det!!
Avatar billede llaggi Nybegynder
23. april 2001 - 11:56 #2
nææ
jeg ment mere vilken
sikkerhed
har jeg som bruge for ikke at blive
hacket
Avatar billede dudsen Nybegynder
14. maj 2001 - 19:59 #3
Det korte svar du tager netstikke ud af computeren der er ingen absolut sikkerhed.
På den anden side det er en lidt eksterm løsning det man så gør er at sårge for at din pc enten har en persolig firewall der er sat til at gøre den \"usynlig\" eller at den sidder bag en firewalle der kører NAT.
Men mirc er mere eller mindre et gabende sikkerheds hul.
vil du sikre dig brug en bauncer (koster $$) ude i byen så er det ikke dig et andgreb går ud over.
Men du kan aldrig værre sikker på at du ikke bliver hacket men hus at de rigtigt dygtge sjældnt er interessere i almindeligt private så en opdateret virus scanner er ofte nok.
Avatar billede benne2k Nybegynder
20. maj 2001 - 15:58 #4
Kør over en proxy-server....
Det øger sikkerheden en smule, men som dudsen siger, kan man aldrig være helt sikker...
Du kan finde en liste over proxy-servere her

http://www.cyberarmy.com/lists/proxy/

(godt nok lidt ulovligt, men...), og så indtaster du bare proxy\'ens ip og port i mIRC...

håber det kan hjælpe...!
Avatar billede dudsen Nybegynder
20. maj 2001 - 22:21 #5
HVis du betaler for det kan denne løsning blive fuld ud livligt men jeg vil stadigvæk mene at en bauncer der sjuler din egen ip er mere sikker en en eller anden tilfældig proxi
Somme tider fortæller proxien hvor forespørgslen kom fra og en proxy er primert til for at spare trafik og så vidt jeg kan se fortæller benne2k\'s liste ikke om hvor vidt der makeres iper på proxien. og så er vi igen tilbage ved at den onde person andgriber din pcer