Avatar billede klug Nybegynder
09. november 2005 - 20:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet gennem router.

Hej,

Jeg har fået en bærbar, og derfor anskaffet mig en router (Asus WL-500 Deluxe) Min forbindelse er Stofanet, og har automatisk ip. Nu komer problemet, når router er sat til og den "quick guide" er kørt, ja så kan jeg ikke få forbindelse til nettet. Jeg har slet ikke begyndt at røre ved den trådløse del endnu. Hvorfor kan min computer ikke gå på nettet gennem routeren ??
Avatar billede jop... Nybegynder
09. november 2005 - 20:55 #1
Jeg mener Stofa registrer en mac-adresse, på den computer du har på forbindelsen normalt. Der er 2 muligheder:

1 - DU kan (muligvis) klone mac-adressen fra dit netværkskort ind i routeren
2 - DU kan resette mac-adressen hos din udbyder (Stofa)

Ellers er der jo altid hotline.. :-)
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
09. november 2005 - 21:10 #2
jop har ret...  Stofa låser på Mac adressen..  Kontakt stofa for at få den fjernet. Nogen gange hjælper det at slukke ens modem og router i 15-20min..
Avatar billede klug Nybegynder
09. november 2005 - 21:25 #3
Du har ret jop, nu virker det, smid et svar så smider jeg lidt point.
Avatar billede jop... Nybegynder
12. november 2005 - 13:55 #4
:-)