Avatar billede dennism Nybegynder
09. november 2005 - 19:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord: begrænsning på konto

Jeg forsøger at logge på en XP-computer på samme netværk. Kan dog ikke på adgang ved at skrive \\computernavn, og skriver istedet IP.
Jeg får så adgang, men når jeg skriver brugernavn og trykker ok, får jeg følgende besked:

Du kan ikke logge på. Årsagen er begrænsninger på din konto.

HVad er der galt?
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
09. november 2005 - 22:03 #1
Du skal tildeles rettigheder til at kunne logge på...
Højreklik på denne computer på den du skal have kontrol over og vælg egenskaber og fjernforbindelser. Her er der en knap der hedder vælg fjerbrugere..  den skal du være i.
Avatar billede dennism Nybegynder
09. november 2005 - 22:09 #2
Der er brugeren tilføjet.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 23:10 #3
Er der password på den konto du bruger? Det skal der være.
:-)
Avatar billede dennism Nybegynder
09. november 2005 - 23:13 #4
Nej, det er der ikke pt. da jeg ville sikre mig, at det ikke var derfor.
Avatar billede polle007 Nybegynder
10. november 2005 - 08:37 #5
Det er da lidt sjovt, at du ikke sætter password på, for at sikre det ikke er derfor, og så bliver du stoppet af denne policy:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prdp_log_tyry.asp

:)
Avatar billede dennism Nybegynder
10. november 2005 - 08:48 #6
Hvordan kan jeg opsætte et password til administrator kontoen? Kan ikke finde den i "brugere" i kontrolpanel.
Avatar billede dennism Nybegynder
16. november 2005 - 20:37 #7
.lukker