Avatar billede hagbartm Seniormester
09. november 2005 - 16:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kernel driver

HJÆLP HJÆLP:halløj alle eksperter jeg mangler meget hjælp,jeg er
en gammel NAR af en pensionist jeg har tilsyneladende været så smart at slette min kernel driver,ikke smart,jeg kan nu kun komme
ind i windows(2000)i fejlsikker tilstand og jeg kan ikke lægge
driver på mit grafikkort,hver gang jeg prøver skriver den at der
mangler en fil,men ikke hvad det er for en,jeg håber derfor der er en herinde der kan hjælpe,jeg har været rundt på nettet for at
lede men kan ikke finde noget.:Jeg kører windows 2000,mit MB er
Asus P4P800-X,Grafikkort er Asus 9250 med Ati driver når den er der,nu lever jeg i håbet.Mvh.hagbartm.Med et godt svar vil jeg
gerne give flere point.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. november 2005 - 17:00 #1
Avatar billede hagbartm Seniormester
09. november 2005 - 17:14 #2
Til anonym:tak for dit hurtige svar,men jeg skulle måske også have skrevet
at jeg ikke kan boote,hverken på disketter eller cd,så jeg kan ikke køre en
rep.,men er nødt til at starte i fejlsikker,men du skal have mange tak for din hurtige reaktion.Mvh.hagbartm.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. november 2005 - 17:52 #3
Hvilken fil er det helt nøjagtigt der mangler?
Avatar billede lemk5 Nybegynder
09. november 2005 - 17:53 #4
du skal bare installere AMD det er meget bedre og der er op til 3 gange så mange farver.
Avatar billede hldc Nybegynder
09. november 2005 - 17:56 #5
Avatar billede hagbartm Seniormester
09. november 2005 - 18:04 #6
til anonym:Den skriver desværre ikke navnet på filen,den skriver bare at filen er der ikke.Mvh.hagbartm.
til hldc:det kan jeg ikke bruge.Mvh.hagbartm.
og til lemk5:jeg kunne jo også bare købe en ny computer,hvis du ikke har noget bedre at komme med så lad værre.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. november 2005 - 18:54 #7
Du skriver at du ikke kan boote fra en CD. Hvorfor ikke?
Om man kan boote fra CD eller ej har ikke noget at gøre med om der mangler filer på hdd eller ej.

Jeg kan ikke huske om win2k inkluderer sfc, men prøv at sætte din windows cd i, gå til start -> kør, skriv sfc /scannow og tryk enter.
Avatar billede hagbartm Seniormester
09. november 2005 - 19:04 #8
til strych9:det kan være jeg har udtrykt mig lidt forkert,der sker det at når jeg sætter cd i så starter den sådan set godt nok indtil den kommer til windowslogoet
hvor der står windows startes,så kører den blå streg en gang hen til enden,og så fryser computeren,sfc findes godt nok,det har jeg også prøvet,jeg vil selv gætte på
at det er når den skal i forbindelse med grafikkortet at det går galt,fordi jeg ikke
kan få indlæst en driver,på grund af at kernel driveren mangler.Mvh.hagbartm
Avatar billede hagbartm Seniormester
10. november 2005 - 06:32 #9
til ovennævte spørgsmål:jeg har fundet frem til at det tilsyneladende er en fil der
ligger i C:\winnt\inf\ og som hedder oem1.inf,jeg har prøvet at få fat i den på nettet det er desværre ikke lykkedes,jeg håber derfor der er en der ville være rar og
lægge den herind så jeg kan hente den.Mvh.+godmorgen,hagbartm.
Avatar billede hagbartm Seniormester
10. november 2005 - 10:57 #10
Jeg vil lige sige at det var ikke den fil der manglede den lå bare helt i de skrive-
beskyttede filer,og det er jo egentlig meget fornuftigt,så jeg venter på andre forslag.Mvh.hagbartm.
Avatar billede hagbartm Seniormester
10. november 2005 - 14:12 #11
en oplysning mere,når jeg prøver at boote på mine disketter så knurrer den et stykke tid,hvorefter den skriver på sort skærm "Disk I/O error.Mvh.hagbartm.
Avatar billede hagbartm Seniormester
11. november 2005 - 05:52 #12
Jeg har lidt flere oplysninger:Når jeg sætter min driver cd i og trykker på
setupiconet eller adgangsiconet eller hvad det nu hedder,så skriver den i en
popupbox:Can`t open kernel mode driver asushwio.sys,ok,ny box:Can`t load asushwio.dll,ok,ny box:Can`t load ascddmi.dll,jeg håber der er en eller anden
der kan få noget ud af dette og give mig en fidus,da jeg ikke kan bruge min computer,jeg siger på forhånd mange tusind tak,og jeg vil som sagt gerne give
flere point.Mvh.hagbartm.
Avatar billede vibs1310 Novice
11. november 2005 - 11:38 #13
Har du prøvet at loade default bios?
Har du overclocket maskinen kan det måske være en ide at sætte den ned igen.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. november 2005 - 11:59 #14
Start i fejlsikret, gå i enhedshåndtering, find dit grafikkort og højreklik på det, vælg Fjern, genstart.
Avatar billede hagbartm Seniormester
12. november 2005 - 02:20 #15
Jeg siger mange tak for de forskellige svar,jeg havde prøvet det altsammen uden resultat,så det endte med at jeg måtte formatere maskinen og lave en helt ny installation så nu kører jeg igen,da der ikke rigtigt var noget jeg kunne bruge,så
tillader jeg mig at lægge det her som et svar.Mvh.hagbartm.