Avatar billede lars_frank Nybegynder
09. november 2005 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

doctype og frames

Hej
Jeg har en side med <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
Når jeg bruger frames med denne doctype kommer der også horizontal scrollbar i framen. Ikke lige det jeg havde tænkt mig. Hvis jeg fjerner doctype headeren totalt er der derimod ingen problemer med scrollbar men mit html ser ret mystisk ud :\

Nogen der kender en løsning på dette problem.
Avatar billede udvikler Nybegynder
09. november 2005 - 15:32 #1
Prøv at komme med dit dokument :)
Avatar billede olebole Juniormester
09. november 2005 - 15:32 #2
<ole>

Taler du om frames eller iframes? Iframes er slet ikke valide i XHTML1.0-strict.

Derudover har du kun besvær udaf at bruge XHTML idag ... absolut ingen fordele  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede lars_frank Nybegynder
13. april 2006 - 12:19 #3
XHTML udemærket hvis man henvender sig til et lidt større marked end sin Tantes frisør salon. Men sådan er vi så forskellige...
Avatar billede roenving Novice
13. april 2006 - 19:29 #4
Xhtml er udmærket, hvis man alene henvender sig til brugere af Gecko-browsere (f.eks. Mozilla, FireFox mfl.) eller Opera !-)

-- men elendigt, hvis man henvender sig til det store flertal, der ikke selv har valgt browser, men bevidstløst bruger Windows indbyggede M$-browser, som overhovedet ikke forstår xhtml ...
Avatar billede olebole Juniormester
19. april 2006 - 20:38 #5
- og derfor er Tantes frisørsalon måske netop et meget godt sted at pusle med den slags eksperimentelle standarder.
Når XHTML 2.0 kommer på banen - og IE kommer i en version, der understøtter ægte XHTML (hvilket desværre ikke sker med den kommende version 7.0) - ser billedet dog straks helt anderledes ud  :)