Avatar billede xpo Nybegynder
09. november 2005 - 15:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt Windows XP

Hej Alle

Dette stammer fra et andet spørgsmål:

Der er noget galt...............

Jeg har hentet windows update og hentede Windows XP SP2. Jeg satte SP2 igang men den kunne lige pludselig ikke finde en fil, vist nok tcptest.
Jeg bliver tvunget til at trykke annulere og den går igang med at slette det der er installeret af SP2. Da den er færdig med dette trykker jeg ok og min maskine lukker ned. Og starter op igen men kommer frem med sort skærm med skrift på...........Fejlsikret tilstand, Fejlsikret tilstand med netværk, Fejlsikret tilstand med kommandoprompt, Tilbage til sidste virkende tilstand og Start windows.

Lige meget hvad jeg gør genstarter Pc'en bare igen og kommer frem med samme sorte side, der kommer aldrig noget skrivebord!

DET er noget lort!!!

Kommentar: arlet
08/11-2005 09:50:26 Prøv at følge denne vejledning og lav en (R)repair:
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar: xpo
09/11-2005 07:44:38 Jeg har ikke kunnet finde min Windows XP cd, den må være blevet væk i flytte rodet! Men jeg har købt en ny Windows XP Home, kan den ikke indsættes istedet eller giver det komplikationer, tror den tidligere version var pro!
Men jeg kunne jo godt tænke mig at redde det hele uden at skulle formaterer ;)

???
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 17:35 #1
Det lyder lidt som noget jeg har prøvet. Prøv at se om der er noget der kan hjælpe her:
http://www.eksperten.dk/spm/654707
Avatar billede xpo Nybegynder
09. november 2005 - 17:49 #2
Og hvad gjorde ud så får at få den til at virke igen?
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2005 - 18:41 #3
du ka ikke installere en home oven på en pro, men omvendt ka godt la sig gøre, ( fordi det er en opgradering ) så ska du ha reppet din xp pro ska du finde din cd.
Avatar billede xpo Nybegynder
10. november 2005 - 19:19 #4
Hvordan kører man den Chkdsk som hjalp i http://www.eksperten.dk/spm/654707
Avatar billede gratis Nybegynder
10. november 2005 - 19:58 #5
|Startmenu|Kør| skriv , cmd , tryk enter , i promten der kommer frem skriver du
chkdsk /f , tryk enter , den spørg om du vil køre den næste gang maskinen genstarter der skriver du J for ja , genstart maskinen og den køre et disktjek.Hvis det ikke ordner det ka du i promten skrive , chkdsk /r så tjekker den om der fysiske fejl på disken, det ka godt ta flere timer.
Avatar billede xpo Nybegynder
11. november 2005 - 19:12 #6
Prøvede ....

Men intet virkede, har nu formaterer. Men tak for hjælpen!

Hvad med pointene? Mener alligevel at gratis skal have dem. Nogen indsigelser?
Avatar billede gratis Nybegynder
11. november 2005 - 21:13 #7
Hej, ærgeligt det ikke virkede, men sådan er det nogle gange :/ forhåbentlig har du fået en go maskine nu :) jeg samler ikke på point, så snup dem selv.
Avatar billede xpo Nybegynder
12. november 2005 - 12:23 #8
Okay