Avatar billede breaker Nybegynder
21. april 2001 - 13:40 Der er 8 kommentarer

Amd tb 1200 mhz

Hejsa hvor meget tror i man kan overclocke en 1200 mhz hvis der sidder en ordentlig køler på, såsom en NS silverado
nogen som har erfaringer med sammen model?
Avatar billede nomiz Nybegynder
21. april 2001 - 13:41 #1
Det kommer helt an på hvilket bundkort du har!
Avatar billede shamanic Nybegynder
21. april 2001 - 13:46 #2
står der axia el avia på coren på processoren?
hvis det er en af de to burde de kunne ramme 1400+
Avatar billede breaker Nybegynder
21. april 2001 - 14:53 #3
Det er soltek sl-75kav bundkort. og jeg tror ik det er en axia eller  lign. da den bliver 54 grader varm ved belastning med en volcano II køler. Men jeg køber en Noisecontrol silverado til den første?
Avatar billede cyberjam Nybegynder
21. april 2001 - 18:26 #4
succes med overclocking svinger utrolig meget. Mens nogen kunne overclocke en Duron 600 til 1GHz kunne andre ikke få deres 600 over 750...

Men generelt burde man kunne klare 200-250 mhz mere med en TBird/Duron, hvis man ellers har god køling.

54 grader er i overkanten, ja. Især hvis det er temperaturen uden overclocking...

Der er forresten en eller anden sindssyg japaner der har fået en 1200 op på lidt over 2GHz...

Min Duron 700 kører 935 fint
Avatar billede tkirk Nybegynder
21. april 2001 - 19:59 #5
Ham japaneren, brugte også flydende kvælstof til køling :D
Avatar billede peter_m Nybegynder
24. april 2001 - 11:27 #6
Jeg har en TB 1200 C som jeg har haft startet op på 1563 Den holder ca 50 grader der, men når jeg for min silverado + mere luft i kabinettet så kan de været jeg stiller den perminent derop.

50 grader er lidt for meget i tomgang.
Avatar billede yocal Nybegynder
24. april 2001 - 11:52 #7
Halløjza

Det afhænger af hvorvidt det er en AVIA eller AXIA. Jeg har selv en AVIA (desværre) - og den kan jeg - uden problemer få op på ca. 1450 Mhz. Og det er uden overdrevne lange forsøg. Det er bare en hurtig indstilling på DIP-switchene.

Hvis du skulle være så heldig at have fået fingre i en AXIA, er det nok muligt for dig at få skudt den op på 1600 måske 1700 Mhz - i følge nogle reviews jeg har læst. Av av!

Hvis du skal til at leje med det, vil jeg foreslå dig at du - som minimum - køber dig en Silverado RC50 (webconsult.dk / studiedata.dk). Det er en rigtig dejlig køler, som kan holde min nede på 47 grader ved 1200@1450@6 volt (der følger \"volt-nedsættere\" med). Hvis du skal leje med seriøs overclocking, syntes jeg at du skal tage et kig på www.coolerkit.dk som har et udemærket vandkølingssystem - men selvfølgelig er det også muligt at lave det selv - bare mere besværligt ;-)

Du kan hjælpe lidt med, hvis du lige tegner broerne op (de er vist tegnet over i forvejen på 1200\'erene). Men der er en teoretisk forskel, hvis du lige tager en blyant, og tegner broerne op (oven på igen). Det er da et forsøg værd.

Ligeledes er det måske værd at vide, at du skal kyle den op på omkring 1.85V, hvis du vil oc\'e den, da 1200\'eren sluger 1.8 (mener jeg) som standart. Når du sætter Busfrekvenz og Multiplyer, skal du nok ikke gøre det i bios\'en. Gør det istedet på jumpere/dipswitches, da dette er MEGET_MERE stabilt. Jeg havde en 900, som ikke gad boote på 1200 hvis jeg gjorde det i BIOS. Satte switches istedet - og vupti... Så startede den :-)

Held og lykke :-D

// Yoc.
Avatar billede jezz Nybegynder
02. maj 2001 - 14:15 #8
tag ind på soltek´s hjemme side og download den nye bios (q8) der følger et program med til biosen der hedder red storm overclocking, den aktivere du i biosen og den finder den maks hastighed du kan køre med dine bundkort indstillinger, men den giver ca 10% mere altså 1320MHZ, rigtig god fornøjelse