Avatar billede tatziki Nybegynder
09. november 2005 - 11:45 Der er 15 kommentarer

Vurder ny hjemmeside..

Jeg har fået jobbet i at lave en hjemmeside til nogle, der producerer musik. Mere præcist; breaks & beats.

Jeg skulle så lave noget lidt dystert og kom så op med det her.

[_info]
-Ude i venstre side, hvor der står "You fool", der skal være et billed af coveret til et af deres albums i rammen og nogle kommentarer fra nogle anmeldere ude til højre istedet for fyldeteksten. You Fool erstattes så med albummets navn.

-S'et er lavet i 3d, ellers er alt andet lavet i photoshop.

-Nederst under stjernerne og "My Music", skal der være en player i flash, der streamer deres musik direkte ned på siden.

Enjoy;)
Avatar billede tatziki Nybegynder
09. november 2005 - 11:45 #1
Avatar billede alaflam Nybegynder
09. november 2005 - 11:47 #2
hehe, det er altid sådan at folk glemmer at give linket ud,,,
Avatar billede pallas Nybegynder
09. november 2005 - 11:49 #3
Er det meningen at man skal kunne læse det skrevne ??
Avatar billede cob Nybegynder
09. november 2005 - 12:30 #4
der er godt nok mange forskellige skrifttyper... det er ikke så rart at hverken læse eller se på....
Avatar billede tatziki Nybegynder
09. november 2005 - 13:23 #5
Så er der blevet opdateret. Nu bruges der kun 2:)
Avatar billede soya Nybegynder
09. november 2005 - 13:52 #6
Skrifttyperne er helt ulæselig.

Du kan nok godt bruge skrifttypen som du bruger på linkene, og album-betegnelserne,
men så skal du arbejde lidt med dem i photoshop og ihvertfald give dem noget mere
spac.

S'et og resten af logoet, står meget uskarpt.

Design opstillingen, synes jeg er ok, hvis bare tekst og logo ikke flimrede så meget.
Avatar billede lars_frank Nybegynder
09. november 2005 - 18:09 #7
Vil det sige at din løsning overhovedet ikke inkluderer frames?!!
Sig mig hvor har du været de sidste 3 år? Frames er et MUST HAVE på alle websites, simpelthen af den grund at det er pænere, nemmere at vedligeholde og flottere og mere brugevenligt, samt pænt.
Man kunne evt. fyre nogle af album coversne i frames eller måske nogle bannere. På den måde jkan bandet også score kassen.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
09. november 2005 - 18:15 #8
De der kasser du har i venstre side, de.. Ja.. for at sige det mildt passer ikke ind i det ellers gode design pga. de  ser lidt for "amatør" agtige ud...  men hvis du fyrer et album cover på passer det nok bedre, men lige nu ser det lidt, ja, usammenhængende ud.
Avatar billede tatziki Nybegynder
10. november 2005 - 21:41 #9
Ved ikke engang hvad frames er:o?
Avatar billede tatziki Nybegynder
10. november 2005 - 21:42 #10
Og teksten er da nem at læse? Har I overhovedet husket at forstørre billedet?
Der ryger nogen covers ind i rammen.
Avatar billede soya Nybegynder
11. november 2005 - 00:17 #11
Jeg har forstørret billedet, men det er ikke særligt læseligt.
Skrifttypen er ikke god til skærm, især ikke til hvid tekst på mørk baggrund,
teksten flimre og man bliver træt i øjnene.

Og det vil hjælpe med lidt spac. på teksten i linkene
Avatar billede lars_frank Nybegynder
11. november 2005 - 16:18 #12
2 ord.... Frames
Avatar billede tatziki Nybegynder
13. november 2005 - 11:46 #13
HJÆLPER MIG OGSÅ MEGET FRANK:-D!!! Idiot.
Avatar billede dd_peter Nybegynder
23. november 2005 - 13:50 #14
Hej med dig,
Hvis vi antager det er forsiden vi ser på:

Man plejer gennerelt at sige det er svært at læse tekst i negativ (hvid på sort).

Du bør overveje med dig selv om du virkeligt vil ofre læsevenlighed til fordel for en "smart" font, som jeg ikke er sikker på enda er en web-font.

Folk vil aldrig kunne bringes til at læse den kæmpe mængde tekst på forsiden.

Overvej prioritering, altså hvad du gerne vil have dine brugere ser først. Og tilrettelæg design derefter. F.eks:
1: kunne være "hvem hedder band" og "hvad spiller band",
2: Hvad signalerer band - audience henvender man sig til :)
3: kunne være "koncerter, events, albums og merchandize"

PS: Jeg kan vildt godt li dit bilelde oppe i top højre. Logo er os cool, men optager for meget plads as-is. :)
Avatar billede andreasbj Nybegynder
12. december 2005 - 20:59 #15
meget fedt men logoet skal helt klart være mindre og mere tydeligt. Med hensyn til franks frames er det altså ikke altid det fedeste..Man kan sagtens lave sider uden at bruge frames....med mindre man designer i word ;)