Avatar billede niwikr Nybegynder
09. november 2005 - 11:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

error '80004005' med Access

Hej

Hvis jeg åbner Access interfacet for at rette i databasen manuelt, får jeg følgende fejl i mine ASP scripts

Provider error '80004005'

Unspecified Error

En genstart løser problmet. Og jeg har en kopi af samme applikation og database på samme server, der ikke går ned samtidig. Så det er klart noget med forbindelsen til databasen når jeg åbner access "manuelt".

Nogen der har en ide?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. november 2005 - 11:39 #1
prøver du at afvikle dine asp sider men access er åbent =
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. november 2005 - 11:41 #2
du har sikkert ikke skriverettigheder i mappen hvor databasen ligger!
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. november 2005 - 11:42 #3
det er noget med rettigheder
Avatar billede softspot Forsker
09. november 2005 - 11:44 #4
jeg tror det er fordi dit Access frontend (altså selve programmet) er sat op til at åbne databasen i exclusive mode, hvilket ikke spiller sammen med andre samtidige brugere...
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. november 2005 - 11:44 #5
højre klik på mappen
vælg Deling og sikkerhed
Vælg fanebladet sikkerhed
Avatar billede softspot Forsker
09. november 2005 - 11:46 #6
Åben databasen, vælg tools / options i menuen og vælg advanced-fanen i dialogen. Der finder du noget som hedder "Default Open Mode"... her kan du ændre den indstilling.
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. november 2005 - 11:48 #7
jeg tror bare jeg lytter med, det var vist for avanceret til mig.... :>
Avatar billede niwikr Nybegynder
09. november 2005 - 11:52 #8
Ja jeg prøver at afvikle mine asp sider mens access er åbnet, og det har jeg kunne gøre på denne applikation i 2 år nu. Problemet er opstået pludseligt.

Jeg er nødt til at kunne åbne det mens serveren kører, eftersom at asp siderne også er afhængig af en anden database på serveren, som jeg ikke kan tage lokal kopi af. Så test miljøet ligger også på serveren.

Kan der være opgraderinger eller lign. der er på spil? Eller ændringer i rettigheder fra adminsitrators side?

Ang. "exclusive mode" så undersøger jeg lige sagen. Tidligere fik jeg problemer med ASP siderne hvis jeg åbnede en konkret tabel i "design mode", med noget lign. "tabellen er låst, i brug af adne user".  Klart nok jo! Men nu går det ned med unspecified error, så snart jeg åbner access filen.
Avatar billede niwikr Nybegynder
03. januar 2006 - 13:01 #9
Afslutter lige
Avatar billede niwikr Nybegynder
03. januar 2006 - 13:02 #10
gfgf