Avatar billede madbott Nybegynder
09. november 2005 - 07:13 Der er 8 kommentarer

hvordan kommer jeg af med norton

hej jag har et proplem med norton fw jeg har haft norton 2005 i et års tid og så slettede jeg den igen og det var ikke nemt det var med værktøjer inde fra nortons hp og jeg har været inde og søge efter alle filer der hedder sysmantec og norton osv og jeg trode at jeg var sluppet af med den men jeg tog fejl og når jeg går ind og kikker inde i mit sikkerheds center står der (norton internet security er slået til i øjeblikket) og det burde den jo ikke være og den virker stadig og jeg fatter det ikke men jeg vil blive glad for et svar da jeg ærger mig meget over det og jeg ønsker ikke og få at vide at jeg skal slette mit styresystem

mvh madbott
Avatar billede arlet Juniormester
09. november 2005 - 07:18 #1
Dette lille program fjerner norton fuldstændigt.

Med hensyn til at fjerne Norton, så er der to links - afhængigt af din version af programmet:

http://tinyurl.com/4kave (2004 og efter)

Ellers er der dette program:
Du kan bruge Nortons utility til at afinstallere med

http://www.majorgeeks.com/download3077.html

Programmet skulle virke til nis også, men ellers er der her en vejledning i at fjerne det fuldstændigt.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2004020314035036?Open&src=eu_hot&docid=2003092915164136&nsf=nip.nsf&view=docid/2003092915164136?opendocument&src=eu_hot&prod=norton%20internet%20security&ver=2004%20for%20windows%2098/me/2000&dtype=&prod=Norton%20Internet%20Security&ver=2004%20for%20Windows%2098/Me/2000/XP&osv=&osv_lvl=
Avatar billede madbott Nybegynder
09. november 2005 - 07:38 #2
ingen af de ting har virket jeg har stadig en firewall slået til og den siger stadigt at det er norton
Avatar billede arlet Juniormester
09. november 2005 - 07:41 #3
Har du været i tilføj/fjern og slettet alt hvad der hedder Norton - symantec - liveupdate, eller gør det..

Så prøver vi regedit:

Sådan fjerner du norton fuldstændigt i regedit

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

(For en sikkerheds skyld, lav en kopi af regdatabasen, højreklik på "Denne computer" i det stifindervindue du har fået frem, og vælg eksporter, giv den et nemt navn, F.eks bakreg, gem den i en mappe som du kan huske, skriv det evt. op)

Gå i Rediger
Søg, søg i nøgler, værdier og data
Skriv: Norton
Delete den fil programmet finder (tjek lige der står norton)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere filer at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere filer.
Ok men Norton hedder også Symantec så det skal vi også have slettet
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantec
Delete
F3
Altså samme fremgangsmåde som da du skrev Norton
Når der ikke er flere filer at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

i tilføj/fjern skal liveupdate slettes

Genstart for en sikkerheds skyld
Avatar billede boxer Nybegynder
09. november 2005 - 08:11 #4
Jeg synes også lige du skal prøve Regsupreme 1.3
Programmet er rigtig godt til at rydde op i reg. databasen.
Hent en prøveversion af 1.3 her:
http://www.macecraft.com/downloads/
Følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

Kører du med en ældre installation og har installeret og afinstalleret mange programmer, kan du forvente at Regsupreme finder MANGE rester der kan slettes :o)
Avatar billede madbott Nybegynder
09. november 2005 - 08:11 #5
sådan er det gjort men det hjalp ikke jeg fik slettet en masse forskellig norton og sysmantec filer men den er der stadig
Avatar billede madbott Nybegynder
09. november 2005 - 08:32 #6
sådan jeg kørte den 4 gange før den ikke fandt noget mere MEN ligemeget har det gjort jeg har stadig norton firewall på det siger den inde i mit sikkerhedscenter
Avatar billede arlet Juniormester
09. november 2005 - 08:38 #7
Skal du have en anden firewall, for så prøv at installer den og se om den ikke bliver skiftet inde i sikkerhedscentret, for jeg tror ikke at norton firewall findes på din computer..
Avatar billede madbott Nybegynder
09. november 2005 - 08:45 #8
jeg har lige prøvet og sætte min windows firewall til og så siger den at 2 eller flere firewalls køre på samme tid og at de kan komme i konflikt osv men nej jeg hade tænkt mig kun og bruge windows fw og det problem jeg har er at når jeg køre et online spil og jeg har kørt det i et par timer så lige pludslige siger den at den ikke kan konekte mere og jeg kan så se at der er fw på det er faktisk sådan at den først virker nogle timer efter at jeg har tænt min pc og så skal jeg genstarte før den er væk igen