Avatar billede killerdog Nybegynder
21. april 2001 - 12:51 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Lidt hjælp til min flash hjemmeside

Jeg har et lille problem som i måske kan hjælpe mig med.....
Jeg har nogen knapper ude i siden af \"flashe\'en\" som kan bruges til at navigere med men jeg kan ikke få dem til at blive der når jeg starter en lille præsentation i midten af skærmen samtidigt med at navigerings knapperne er der.....

Tak for hjælpen på forhånd.
Kenneth
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
21. april 2001 - 12:55 #1
kunne du evt. vise os filen?
Avatar billede goody-goody Nybegynder
21. april 2001 - 12:57 #2
du skal sørge for, at dine knapper er med, i de frames, samtidig med præsentationen. dvs. at du skal strække de frames, hvor knapperne er i

er det sådan det skal forstås?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. april 2001 - 12:57 #3
Har du prøvet at lave din lille præsentation som en selvstændigt movie klip?

Ellers skal film sporet med knapperne have den samme længde som din lille præsentation.

/per
Avatar billede cowboy Nybegynder
21. april 2001 - 12:59 #4
Du kan sende den til mig, så kigger jeg på den

cowboy@sol.dk
Avatar billede killerdog Nybegynder
21. april 2001 - 12:59 #5
Øjeblik jeg eksperimenterer lige lidt med det...
Avatar billede killerdog Nybegynder
21. april 2001 - 13:02 #6
sendt den til cowboy
Avatar billede diktator Nybegynder
21. april 2001 - 13:19 #7
Det er altid en god idé at have selvstændige objekter placeret i movieclips, (f.eks. en menubar) og igen placere movieclips i selvstændige layers. På den måde er det nemmere at overskue og arbejde med sine elementer.

De enkelte layers skal selvfølgelig indeholde ligeså mange frames (som Hoejrup også pointerer)som timelinien, for at være synlige hele filmen igennem...

/D!ktator.dk
Avatar billede killerdog Nybegynder
21. april 2001 - 13:20 #8
i har nok ret, jeg håbede bare at der var en nemmere og mere overskuelig måde.
Avatar billede killerdog Nybegynder
21. april 2001 - 13:28 #9
Ok lige et spørgsmål til hvordan får man en knap til at dreje rundet når man holder musen hen over den??????
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
21. april 2001 - 13:30 #10
laver et movieclip, der indeholder animationen, og placerer det i en keyframe i \"over\" kolonnen der hvor du editerer din button.

/keneth
Avatar billede killerdog Nybegynder
21. april 2001 - 13:35 #11
øhhhh jeg ved ikke om jeg er dum eller bare langsom.... men lige meget hvor mange gange jeg læser det sidste svar fatter jeg ikke lige hvad du mener
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
21. april 2001 - 13:44 #12
ok. du højreklikker på din button, og vælger edit.
i tidslinjen kan du se 4 colonner, der hver representerer din button tilstand. det som kollonen over indeholder, er det der skal ske, når du fører musen \"over\" dit link.

du skal altså have lavet en animation, som placeres i en keyframe i over-kolonnen.

animationen laver du ved at markerer din button, trykke f8, og vælge movieclip. så højreklikker du på din button igen (der nu er et moviklip) og vælger edit.

inden i movieclip edit, laver du en motion tween, som du indstiller til rotate efter ønske.

derefter går du igen over i edit button, og i over-kolonnen laver du en keyframe og flytter moviklippet der indeholder din drejeanimation ind fra dit liberary.

så gå du ud på din stage og afspiller filmen, og når du nu fører musen indover din button, vil drejeanimationen blive afspillet. vær opmærksom på, at det er din Button, og IKKE movieclippet der skal være på din stage.

håber det klan bruges!
/kenneth

ps. tag dig ik af stavefejl, det er gået lidt hurtigt
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. april 2001 - 13:50 #13
Du trækker dit movie klip ud på scenen, og giver det instance navnet film. Du skal huske at placere din lille film, hvor du ønsker at den skal afspilles.
I din lille film skal du lave et actionscript i starten, hvor der skal stå stop();

På knappen skriver du følgende:

on (release) {
  tellTarget (\"/film\") {
    gotoAndPlay (1);
  }

/per
Avatar billede killerdog Nybegynder
21. april 2001 - 14:11 #14
jeg har lavet et nyt spørgsmål med et andet problem. tak for hjælpen med dette problem