Avatar billede bbj2635 Nybegynder
08. november 2005 - 23:17 Der er 2 kommentarer

Raid ? asus p4p800-e deluxe

Hejsa. Jeg håber at i kan hjælpe mig...

Jeg har et Asus p4p800-e deluxe motherboard.
Jeg købte det pga. det har 3 stik til ide og 3 til s-ata. Jeg har 2 cdrom drev og 3 harddiske (alle IDE), og så har jeg 1 sata harddisk.
Nu har jeg så fået sat dem alle i, men kun 2 af ide diskene kan ses i windows. Den sidste opfatter motherboardet at jeg har og når jeg sætter den til P-ata og S-ata så kan jeg ikke se den i windows .. Windows skriver fejlkode 10 (winxp). Jeg har installeret raid driveren .. Men lige fedt .. ¨Når jeg loader setup defaults i BIOS, så skriver den at jeg skal lave en stripe raid.. Men har jo kun 1 disk siddende i raid controlleren på motherboardet.. Hvad gør en klog?
Avatar billede speedydk Nybegynder
19. november 2005 - 14:59 #1
Det at controlleren kan køre raid, er jo ikke ensbetydende med a den SKAL køre raid. Når du nu alligevel kun har en disk, så slå raid fra, og kør den som en helt almindelig disk.
Avatar billede speedydk Nybegynder
19. november 2005 - 15:00 #2
jeg har muligvis misforstået spørgsmålet her i min influenza forvirring..