Avatar billede lht Nybegynder
08. november 2005 - 20:20 Der er 6 kommentarer

Cybercity ADLS problem

Hej alle sammen.

Jeg har en bekendt der har fået Cybercity ADLS men det virker ikke.
Han kan godt komme i forbindetse med "ruteren" zyxel 660 men den melder en fejl under test
Wan comunications
Test ADSL(ATM OAM) Loopback test fail.

Routeren lyser på følgende måde.

Der er grøn konstant lys i PWR, SYS,DSL
Der er grøn blinkende lys i ACT/PPP
Der er gul konstant lys i 100 M
Der er ingen lys i 10 M

Håber at der er en der kan hjælpe da det ikke er til at komme i kontakt med Cybercity (godt man har webspeed).

På forhånd tak.

lht
Avatar billede ppr Nybegynder
08. november 2005 - 21:18 #1
prøv at reset den
Avatar billede jackass- Nybegynder
16. november 2005 - 14:24 #2
Ja start med at reset den (altså ikke sluk/tænd), men hold reset knappen inde i ca 15 sekunder og lad den boote op. Derefter skal den konfigureres igen.

Den har tydeligvis link til centraludstyr, men ikke en ordentlig PPP session. Prøv at logge ind på webinterfacet i menupunktet "Maintenance" og se hvad den siger om WAN der?
Avatar billede webname Nybegynder
27. januar 2006 - 20:07 #3
prøv evt at koble den til uden om tdc splitteren.. Når man spørger cc er det en dårlig ide, men det har virket hos mig selv, og hos nogle af mine venner.. Altså koble den direekte på, (Uden om splitteren) derefter reset den. Prøv nu at logge på.. sæt den derefter på efter anvisningen.. reset den... konfigurer den...
Avatar billede tjiggan Nybegynder
15. maj 2006 - 10:35 #4
Hvis du er på en af TDCs centraler (dette vil du vide hvis du kun kunne vælge begrænsede hastigheder, og du ikke kunne få CC telefoni), så skal du ændre din VCI.

VCI på TDCs centraler skal stå til 101. På CCs skal den stå til 35.

Du finder dette på routerens webinterface, under "WAN -> WAN Setup"

Den hedder VCI, og står nok til 35. Prøv at ændre den til 101. Hvis du der imod er på en  af CCs egne cetraler er dette en DÅRLIG idé, da det så BESTEMT ikke vil virke.

Held og lykke.
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2006 - 12:31 #5
Hej

Har haft lidt af samme problem... Prøv at gør som tjiggan forslår, hvis du så stadig får et "Loopback test fail." bliver du nød til at kontakte Cybercity da det betyder at du ikke har forbindelse til din central, og Cybecity måske skal have en teknikker på!
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2006 - 12:32 #6
Hold da op opdagede lige hvor gammelt dette spørgsmål er... hvofor er det ikke lukket???