Avatar billede duallights Nybegynder
08. november 2005 - 17:57 Der er 2 kommentarer

Stille Voltage i BIOS.

Hey.
For en uges tid siden brændte min dyrebare Epox bundkort af. Jeg ver jo så nødt til at købe et nyt, og så kunne jeg jo lige sågodt købe et kval med gigalan osv. jeg valgte dog et socket A ligesom Epoxet, da min comp ikke må koste alt for meget. Valget faldt på et ASUS A7V880.
Det store problem er, at jeg købte en rimelig speciel processor i sin tid. Det var en af de der xp1700 som kunne clockes helt vildt. Jeg købte en pakkeløsning hvor jeg fik et firma til at samle bundkort cpu og en voldsom køler, samtidig med at de clockede det for mig.
Jeg kan nogenlunde finde ud af BIOS, men alle de svære tekniske ting lader jeg som regel være med at pille ved.
Min cpu blev i sin tid clocket til en xp2600(2,1ghz) og kørte stabilt på 45grader.
Så kommer det egentlige punkt hvor jeg skal have hjælp.
jeg kan hitte ud af at clocke cpuen ved hjælp af multipler. Men når den når over 11,5x (xp1700) så begynder der at være problemer med at vise sort skærm NÅR JEG GENSTARTER. det virker ok når jeg bare slukker og tænder for den. Den kører også fint.
Jeg har lige opdateret BIOS.
Men det må være de øvrige ting i BIOS der ikke står rigtigt. gætter på at en ændret Vcore eller voltage for de andre ting skal stilles til noget andet.
Jeg har følgende ting at stille på:
Spread Spectrum som kan stå på Enable/Disable
Asynchrous Frequency : Enable/Disable
Vcore Voltage(auto) : Auto:1,65v:1,70v:1,75v:1,80v:1,85v
DDR voltage(auto) : Auto:2,55v:2,65v:2,75v:2,85v
AGP Reference Voltage(auto) : auto:1,5v:1,6v:1,7v:1,8v

Skriv hvad I mener jeg skal gøre, hvis det er nogen af de værdier, så skriv hvad de skal stå på.
tak.
Avatar billede duallights Nybegynder
08. november 2005 - 18:00 #1
Kan forresten huske noget om at i overcloker sektionen i bios'en på epoxet stod der en form for Gearing 4:4:1 (MENER JEG).
Avatar billede zoone Nybegynder
29. november 2005 - 12:47 #2
Jeg har netop solgt min XP1700 som også tilhørte de bedre steppings (JHUIB). Jeg kørte 1980MHz (11x180). Jeg gav min 1,7 Volt mener jeg, men prøv dig frem lige så stille, du skal nok IKKE over 1,75 uden videre...
Har du husket at sætte FSB op? Du snakker kun om multiplier, hvilket i sig selv ikke er noget man piller ved - i hvertfald ikke uden også at ændre FSB.
Som en start vil jeg anbefale dig at starte på 11x180, hvilket din CPU burde klare, udfra hvad du siger den har kørt hidtil. Husk også at give chipset voltage lidt ekstra saft, da det belaster bundkortet at overclocke...