Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
08. november 2005 - 16:26 Der er 9 kommentarer

Trådløst netværk; "Begrænset eller ingen adgang"?

Hej alle.

Jeg har haft nogle problemer med dårligt signal på mit trådløse netværk. Vi skulle gerne have et trådløst netværk, der kan køre med 2 bærbare og 3 stationære.

Jeg har efter disse problemer, udskiftet min Acces Point med en kraftigere fra Linksys. Den giver også et rigtig godt signal, men nu har jeg et nyt problem, som sikkert kommer af at jeg har lavet en fejl i opsætningen:

Min bærbare (som jeg skriver fra nu), kan kun få forbindelse hvis jeg sidder og "reparer" forbindelsen tit.
De stationære kan slet ikke komme på. De når kun til at have "begrænset eller ingen adgang"?

Hvad kan jeg have gjort galt?
Avatar billede japping Nybegynder
08. november 2005 - 16:28 #1
Har du sat fast IP-adresse på dine maskiner ?
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
08. november 2005 - 16:29 #2
Nej de kører med dynamisk IP.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. november 2005 - 16:31 #3
hvilken Router, hvilke netkort?
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
08. november 2005 - 16:34 #4
Routeren er en SpeedStream. Herpå sidder vores Acces Point A + G fra Linksys WAP55AG.
Netkortene på de stationære er D-Link Airplus Xtreme 2, mener jeg.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. november 2005 - 16:43 #5
På dine netkort skal du slå extreme funktionen fra.
Kontroller at dit ap og dine netkort bruger samme kryptering.
Du kan ikke (når du mikser producenter) bruge den samme pass phrase på kort og access point, du er nød til at bruge HEX koden som pass phrasen returnere, ellers virker sikkerheden ikke ordentligt. Du kan teste om dette er problemet ved at slå sikkerheden helt fra.
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
08. november 2005 - 16:47 #6
Okay. :)
Men hvordan finder jeg udaf hvilken HEX-kode passphrasen retunerer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. november 2005 - 17:54 #7
Kan du ikke se det inde i AP? Det kan man på en linksys router. Den samme hex kode skal du så bruge på netkortene
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
08. november 2005 - 23:07 #8
Okay. :) Jeg prøver... Jeg skriver på denne post igen imorgen, så.
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
09. november 2005 - 17:50 #9
Nu har jeg prøvet det ovenstående, men jeg har nok misforstået noget. Min forbindelse kører med WPA/PSK kryptering. Jeg kan ikke helt se hvor jeg kan lave den HEX kode-metode du snakker om?