Avatar billede avolites Nybegynder
08. november 2005 - 11:59 Der er 8 kommentarer

Kan ikke sende mail?

Hej,
Jeg har et problem med at jeg ikke kan sende mails fra mit outlook.......
Eller det vil sige jeg kan godt sende dem fra outlook men hver gang jeg sende noget får jeg en mail tilbage med beskeden:

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    ***
      Sendt:    08-11-2005 11:44

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      '***@***.dk' den 08-11-2005 11:44
            553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1)

Hvad kan jeg gøre..????

Med venlig hilsen
Andreas Trier Jensen
Avatar billede vejmand Juniormester
08. november 2005 - 12:38 #1
Det kunne tyde på der står noge forkert i din SMTP-adresse (Udgående server)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. november 2005 - 12:42 #2
GENERELT:
Hvis du vil have feedback i dine spm. bør/skal du også selv give feedback i dine tidl. spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=avolites&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - pt 6 åbne/uafsluttede - ikke populært...

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (kommentar/besvare ikke) personer med for mange 'hænger' spørgsmål - som her...
Avatar billede vejmand Juniormester
08. november 2005 - 12:44 #3
majsmarken >> Det går godt godt i dag, jeg må til at være lidt mere opmærksom. :-)
Avatar billede avolites Nybegynder
08. november 2005 - 13:08 #4
Undskyld!
Jeg var ikke opmærksom på at jeg ikke havde afsluttet!
Jeg synes ikke jeg kan finde flere der ikke er afsluttet, kan det passe?

Jeg synes jeg har prøvet alt for at få det mail til at køre skiftet til port 587 og alt..
Nogen andre foreslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2005 - 13:36 #5
Hvilken udbyder og SMTP server bruger du ?
Avatar billede theprofessor Nybegynder
08. november 2005 - 13:43 #6
Der er flere muligheder: enten røg din internet forbindelse, og derfor kan du ikke sende mail. Ellers er din Outlook konto konfigurede forkert: udgående SMTP addresser, indgående POP3 adresser, osv., som du kan kontrollere ved din internet leverandør. Sidst, prøv at omgå Outlook og bruge en browser-baseret mail service, såsom hotmail eller yahoo, og hvis det virker, er problemet din outlook opsætning.
Avatar billede avolites Nybegynder
08. november 2005 - 14:22 #7
Jeg bruger mailserver der er til knyttet mit eget domæne pre-form.dk
Mit problem er at jeg oftes er på fremmede forbindelser i forbindelse med arbejde og derfor tit er på forskellige operatøre..
Er den eneste løsning virkelig at skulle undersøge hvilken operatør der hoster hver gang jeg kommer til et nyt sted?
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2005 - 19:48 #8
Kort Ja.

Du kan dog forsøge hvis den SMTP server du bruger kan køre med Alternativ port end 25 men det er stadig ikke en garanti at det virker.