Avatar billede nayze Nybegynder
08. november 2005 - 11:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NoClassDefFoundError Runtime fejl.

Efter længere tids legen med C# skal jeg nu have lavet noget i Java igen.

Jeg installerer JDK 1.5.0 u05 på min workstation, og skriver hurtigt mit program. Jeg compiler fint, og vil så køre programmet. Der får jeg bare denne søde besked:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: AMTest/class

Nå, tænker jeg, jeg er vel nok dum. Derpå laver jeg en hurtig HelloWorld.java, compiler den fint, og da jeg skal køre den får jeg:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: HelloWorld/class

Hvad er mit problem (udover den lave intelligens)?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2005 - 11:39 #1
du skal skrive

java HelloWorld

ikke

java HelloWorld.class
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2005 - 11:41 #2
argumentet er klassen ikke filen

forskellen er nok mere tydelig med:

java -classpath C:\ditdir dinpakke.DinKlasse

som kører:

C:\dirdir\dinpakke\DinKlasse.class
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2005 - 11:42 #3
har du ikke hentet en IDE ?
Avatar billede nayze Nybegynder
08. november 2005 - 11:44 #4
Ah for dælen, det er rigtigt. Det er klasse-navnet.

Smid et svar og der er point.

Jeg har Eclipse til at ligge, men gad ikke til at installere til den smule jeg skulle lave.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2005 - 11:51 #5
svar