Avatar billede emipou86 Nybegynder
08. november 2005 - 10:56 Der er 3 kommentarer

AMD Sempron

jeg tænkte påå om en AMD Sempron Er god at clocke for jeg elsker at lege med d men ville lige høre jeres mening om at clocke den inden jeg køber en
Avatar billede denras Nybegynder
08. november 2005 - 11:04 #1
Sempronserien har et godt OCpotentiale. Læs evt artiklen her http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3000.html
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2005 - 17:50 #2
overclockning ødelægger cpu´n

læs manualen der advarer de også mod det
Avatar billede zoone Nybegynder
29. november 2005 - 12:55 #3
Jetdirect: Så længe man ved hvad man gør, og går forsigtigt og forsvarligt frem er der absolut ingen fare i at OC sin PC.
Diverse chipproducenter vil meget gerne have dig til at købe dyrere og bedre udstyr end du rationelt set ville købe, hvis planen var at overclocke. Personligt har jeg købt en A64 3200+ (s939) for nylig, og har clocket den til 3800+. AMD ville nok hellere have solgt mig en 3800+, men jeg har fået samme potentiale ved at overclocke....

Men nok om det...

Sempr0n er en ok CPU, men personligt ville jeg nok vælge at gå direkte på en A64 CPU, da den i forhold til prisforskellen (på cirka 400 kr?) gir mere ydelse for pengene. Og så er den jo 64-bit forberedt, om det så viser sig at være anvendeligt eller ej, vil nok vise sig indenfor det næste års tid...