Avatar billede tinaten Nybegynder
08. november 2005 - 09:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dvd film hakker

Jeg ved jeg ikke er den eneste der har dette problem, men jeg har desværre ikke fundet en løsning på det endnu.

Jeg har købt nogle dyre Verbatim 8x dvd-r skiver hvor jeg for tiden prøver at tage backup af mine dvd film og brænde dem, men i slutningen af filmen hakker den helt vildt når jeg afspiller den i min dvd afspiller (virker fint på pc´en).
Brænder jeg film på min dvd+rw virker det ALTID.
Jeg brænder altid med 2x speed.

Brænderen er en samsung, men tror den virker fint, for der ikke problemer med min dvd+rw.
styresystem xp home
Brænderprogammet er Nero 6, men jeg tror heller ikke at problemet ligger der.

på forhånd tak
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. november 2005 - 09:57 #1
GENERELT:
Hvis du gerne vil have feedback i denne tråd og andre bør/skal du også selv give feedback i dine tidl. spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=tinaten&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - pt 10 åbne/uafsluttede - ikke populært...

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (kommentar/besvare ikke) personer med for mange 'hænger' spørgsmål - som her...

Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede tinaten Nybegynder
08. november 2005 - 10:25 #2
Okay og tak fordi du gør opmærksom på problemet og jeg kan godt forstå din frustration, men lad så lige mig gør dig opmærksom på noget.

hvis du gad at undersøge det lidt nærmere ville du se at næsten ingen af de problemer jeg opstiller bliver afhjulpet, derved kan jeg ligesom ikke give point og lukke spørgsmålet.
Derudover er der mange der kommer med kommentarer frem for svar, det må vel være fordi de er ligeglade med de points.
jeg sætter bestemt pris på de besvarelser jeg får og folk får også de points de har fortjent, men jeg gider ikke HELE TIDEN, bede folk om at sende et svar så de kan få deres points, for det tolker jeg som om de er ligeglad, ellers kan de starte med at sende svar frem for kommentarer.
Avatar billede mads375 Juniormester
08. november 2005 - 10:51 #3
Hvad med den tid de bruger på at hjælpe dig, tror du ikke det tager længere end at skrive "skriv et svar"?
Avatar billede tinaten Nybegynder
08. november 2005 - 10:58 #4
jo helt sikkert, jeg siger også at jeg sætter pris på det, men hvorfor ikke bare skrive det som et svar til at starte med. Så meget går de jo åbentbart ikke op i at få de point.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. november 2005 - 14:16 #5
Hvis man ikke er 100% sikker på at det man skriver løser problemet, skriver man det som en kommentar.
Som de andre skriver, er det vel ikke urimeligt at du fortæller hvem der har løst problemet og beder dem om et svar. Hvor lang tid kan det lige tage?

Tilbage til problemet med de dyre Verbatim skiver. Jeg har set flere tråde her på E med samme problem. Verbatim får lavet deres skiver ved flere forskellige producenter.
Det er desværre ikke alle der er lige gode til at lave dem.
Derfor kan du risikere at løbe ind i en sending defekte/eller af dårlig kvalitet.
Hvis andre skiver virker fint, kan du sagtens konkludere at det er skiverne og ikke dit hardware/software der er noget galt med.
Avatar billede coversdk Nybegynder
08. november 2005 - 14:52 #6
Forkert boxer :D

Hvilket program bruger du til at tage back-up med ?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. november 2005 - 14:57 #7
Avatar billede coversdk Nybegynder
08. november 2005 - 15:03 #8
Boxer > tinaten sagde selv at vi skulle starte med et svar ^
:D Men det er oki....

Man skal bruge DVD Shrink til at tage back-up med og så skal man gøre sådan at den kun fylder ca 4,3GB og så skal man ikke brænde fuld speed på dvderne. Fx hvis man har en 8X DVD, så skal man kun brænde 6X eller mindre.....
Avatar billede tinaten Nybegynder
09. november 2005 - 08:23 #9
Desværre der var ikke nogen af jeres forslag der virkede, men har selv fundet ud af at det virker med dvd+r skiver. ja det er mærkligt for min dvd kan afspille begge medier, men skidt med det for det virker