Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
08. november 2005 - 09:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vigtige valg vedrørende CMS

Hej folkens, håber der sidder nogle folk der er mere inde i ASP.net er jeg er, (Jeg tvivler ikke).

Jeg er stødt på et problem, da jeg er ved at lave en skoleopgave hvor jeg skal lave et CMS system for en større virksomhed. men nu er jeg kommet i tvivl om hvordan jeg skal lave systemet.

Jeg har efter lidt overvejelser fundet en række løsninger som jeg mere eller mindre tror er det jeg kan finde ud af at lave.
CMS systemet er begrænset til at man skal kunne redigere forside (bestemme hvilke nyheder der skal på vises), rette I nyhederne og oprette nyheder og til sidst skal man kunne redigere og tilføje små "one-liners" som også vises på forsiden.

Min spørgsmål er så,
Hvordan håndtere man lettest lange artikler på nettet? når det er hr og fru Jensen der skal opdatere det?

det jeg lige havde tænkt på var enten at bruge et Word-dokument som Kilde, eller smide det hele i en Database.

  Hilsen
      martinN
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. november 2005 - 09:27 #1
Det bedste vil nok være et word dokument fordi hr og fru jensen formodentlig ikke kende meget til brugen af cms på nettet.
Eller en alternativ løsning er at lade dem skrive artiklen i et word dokument og så hente teksten fra word dokumentet op på serveren og gemme teksten i databasen.
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
08. november 2005 - 09:28 #2
Hey martinN...

Hvad er det for uddannelse du går på siger du?

Hilsen

DC
Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
08. november 2005 - 09:48 #3
dr_chaos > Lyder spændende det med at lade dem skrive teksten i word, og så bare hente indholdet. men får man ikke store problemer, f.eks. hvis der skal indsættes billeder osv?

DC > er så småt ved at være færdig som multimediedesigner.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. november 2005 - 09:54 #4
hehe er selv multimedie designer årgang 2002. Er ved at være færdig som IT ingeniør :)

Jo det giver problemer hvis der skal indsættes et billede.
måske kan dette link hjælpe.
http://66.249.93.104/search?q=cache:5-RYkvR-_kcJ:searchvb.techtarget.com/vsnetATEAnswers/0,293820,sid8_gci916325_tax293673,00.html+asp.net+stream+word+doc+as+html&hl=da
Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
08. november 2005 - 10:17 #5
Har lidt svært ved at gennemskue eksemplet, da det er C#. det er jeg ikke så pokkers meget inde i
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. november 2005 - 10:25 #6
hmm hvor lang tid har du til projektet ?
Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
08. november 2005 - 10:28 #7
til den 22 December. men produktet skal helst være færdig noget før :D  vi er kommet lidt sent i gang.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. november 2005 - 10:34 #8
så er det nemmeste enten at gemme word doc på serveren eller lade brugeren redigerer i artiklen på en hjemmeside.

Jeg tror den anden løsning giver for mange problemer.
Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
08. november 2005 - 10:43 #9
Jeg tror du har ret.
Men selv om de gemme Word doc på serveren, så skal der jo på en eller anden måde ha hevet teksten ud af dokumentet, og så sidder jeg vel egentlig med samme problem igen...

har kigget lidt pp det her:

Dim sr As StreamReader = New StreamReader(server.mappath("TestFile.txt"))
Dim line As String

Do
  line = sr.ReadLine()
Loop Until line Is Nothing
sr.Close()

for det er vel det jeg skal bruge, eller er det helt forkert?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. november 2005 - 10:51 #10
det er en mulighed.
Avatar billede ihtezaz Praktikant
10. november 2005 - 12:35 #11
Hej

Jeg vil sige at du sagtens kunne få hr og fru jensen til at skrive artikler på cms systemet, du kan f.eks. bruge telerik's html editor til asp.net. du kan hente trialversionen, den minder meget om word, derved kan de også indsætte billeder hvis de ønsker. Det vil være en hurtig og fin løsning. Jeg skal dog selv til at lave den anden måde til en kunde, med at importer data fra word dokument og vise det, som artikler på deres hjemmeside. Så vi kunne jo udveksle erfaringer hvis du stadig holder dig til word eksporten.
Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
09. december 2005 - 13:45 #12
Lukker her.