Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
07. november 2005 - 19:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ang en noob

Hey, jeg er 15 år gammel..
har beskæftiget mig med pc i cirka 2 år ..
har lært om html..
lavet hjemmesider ..

Og nu kommer det så, jeg vil virkelig gerne lære at designe php, de sidr jeg ser med det er "fantastiske" i forehold til html ..
så jeg tænkte på ..
1. er det muligt for en som mig at lære php ?.. eller kræver det en del mere viden ?..

2. hvis ja .. hvordan gør man ?, skal man bruge en editor som i html . eller direkte kodning ? .. tip evt ?
Avatar billede peter_bf Nybegynder
07. november 2005 - 19:58 #1
1) du kan sagtens lære php...det kræver ingen erfaring (læs evt artiklerne på www.udviklreren.dk

2) nej du kan sagtens lave det i notesblok (der findes helt sikkert andre bedre programmer) se evt http://www.eksperten.dk/spm/487127
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2005 - 20:01 #2
www.udvikleren.dk
Og ellers ja, du skal bare starte fra bunden af.
Du vil også altid kunne lære meget af at læse om de forskellige funktioner i:
http://www.php.net/download-docs.php
Avatar billede peter_bf Nybegynder
07. november 2005 - 20:08 #3
ellers gå ind på www.globe.dk og søg på php og så vil du finde en masse gode bøger om php (bøger er altid gode at lære fra når man programmere, da det at lære et sprog oftest ikke er bare lige at lære på et par siders artikler)
Avatar billede peter_bf Nybegynder
07. november 2005 - 20:13 #4
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2005 - 20:23 #5
Nogle gange er det også mere det at lære et sprog.
F.eks. variabler, funktioner, kontrol strukturer og lign.
Prøv f.eks. dette link:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=teach+c%2B%2B+in+21+days&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
C++ minder på mange områder om PHP, så der kunne du også starte!
Og de C++ øvelser der måtte være, kunne du jo så lave i PHP i stedet for.