Avatar billede sonysoccer Nybegynder
07. november 2005 - 19:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Glemt password.

Min lille nevø har rodet med password til opstart af XP. Han har skiftet det og kan nu ikke huske hvad koden er.

Er der en måde man kan komme uden om denne kode og starte XP op?
Avatar billede peter_bf Nybegynder
07. november 2005 - 19:13 #1
Prøv evt at loggen ind med Guest (engelsk-windows) eller Gæst (dansk-windows) uden kodeord.
Avatar billede boxer Nybegynder
07. november 2005 - 20:10 #2
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. november 2005 - 20:10 #3
Start i fehlsikret, log på som adminstrator, gå i brugerkonti og sæt til, at logge på uden password.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
07. november 2005 - 21:36 #4
Tak for svarene, jeg vender tilbage med resultatet senere.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
08. november 2005 - 19:43 #5
Desværre det virkede ikke. Jeg kan også se at han har en anden logon skærm end jeg har.

Har I andre gode forslag?
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. november 2005 - 09:02 #6
Når du logger på i fejlsikret tilstand, har du mulighed for, at logge på som værende bruger, eller som administrator, du skal der logge på som administrator.
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. november 2005 - 09:03 #7
Du kommer i fejlsikret ved, at trykke F8 under opstart. Prøv nogle gange, det skal virke.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
11. november 2005 - 18:43 #8
>peet49 Det er nok mig det er galt, men jeg kunne ikke få det til at virke. Jeg fik hjælp af en kammerat som havde et program "locksmed" (eller noget i den stil) som kunne ændre password.

peet49 du får point for svaret som nok skal virke, men som jeg ikke kunne finde ud af at.