Avatar billede mini41 Nybegynder
07. november 2005 - 18:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikre billed mappe

Jeg opretter feks. domænet www.test.dk i iis laver en undermappe kaldet images og ligger billeder heri.

Er det muligt KUN at vise billederne i mappen hvis man er på domænet og evt. smide en meddelelse hvis et andet domæne kalder billederne ?

Vi har store problemer med at folk ikke kun stjæler vores billeder men linker direkte til dem.
Avatar billede maagen Nybegynder
08. november 2005 - 23:16 #1
Nu er det lidt siden jeg har rodet med IIS, men du skal sætte en indstilling der gør at anonymous ikke har adgang til denne mappe. Dette gøres inde fra IIS management, og jeg mener at det er på et faneblad der hedder Security.
Avatar billede mini41 Nybegynder
09. november 2005 - 07:09 #2
Vil det ikke resultere i at brugerne ikke kan se billederne?
Det skal jo kun være, hvis kaldet kommer fra en anden url en den på serveren.
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. november 2005 - 07:12 #3
Følger med
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2006 - 23:13 #4
lukket