Avatar billede troltuu Nybegynder
07. november 2005 - 17:32 Der er 10 kommentarer

problem med trådløst netværk

Hej

jeg har et problem med min bærbare på mit trådløse netværk.

Jeg har en trådløs D-Link router DL-514  en stationær computer med et trådsløst PCI kort til og en bærbar Dell Inspíron 6000 med Centrino og derfor indbygget trådløst netværkskort PRO/Wireless 2200BG Network Connection

Jeg har 4MBit internet fra Telia.

Min stationære kører helt fint uden problemer - logger på og bliver på. Derfor tror ikke jeg har noget problem med selve routeren.

Problemet er imidlertid min bærbare. softwaren fra intel der følger med kan godt finde mit netværk. og nogle gange kan det godt logge på, men problemet er at der går max 30 sek. så bliver jeg smidt af selvom softwaren stadig kan se netværket.

Softwaren går i stedet for XPs software til samme funktion der så er deaktiveret.

Jeg har prøvet at få opdateret al firmware.

Ved at gå ind i windows XPs software kunne jeg afkrydse at et ikon skulle ses på processlinjen når netværket var logget på - men da hele softwaren jo er deaktiveret skulle det ikke gøre nogen forskel. Den kom dog alligevel fram da jeg loggede på næste gang. Og her kunne jeg se at den prøvede at logge på naboens netværk ind imellem - og at når jeg blev smidt af var det ligesom det der lykkedes (der er kun mit og naboens netværk i området). Jeg har ellers inde i intel softwaren specificeret at jeg ikke skal logge på det netværk. Jeg har også sørget for at vi ikke bruger samme kanal (han bruger kanal 3 og jeg bruger 6) og både hans og mit er WEPkrypteret .

En dag hvor naboens netværk ikke var på var der ingen problemer og jeg blev logget på uden videre og kunne blive på.

Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet - udover at trampe på naboens router????

vh  troltuu
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. november 2005 - 18:17 #1
Prøv at skifte kanal, for tilsyneladende forstyrrer de 2 kanaler dit netværk. Der er ikke andet for end at prøve sig frem med kanalen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. november 2005 - 18:19 #2
Du kunne også prøve at forespørge din nabo, om han ikke kunne anvende kanal 1, så du kan få større kanalafstand til hans kanal.
Avatar billede troltuu Nybegynder
07. november 2005 - 19:21 #3
Kan jeg mon bruge det her.

Under avancerede indstillinger står der:

"obligatorisk adgangspunkt"
Indtast BSSID Adgangspunktets obligatoriske MAC-adresse for udelukkende at knytte din trådløse adapter til dette bestemte afgangspunkt. De gyldige værdier skal ligge mellem 0-9 of A-F.

Jeg behøver ikke kunne logge på andre steder -  i hverfald lige nu.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. november 2005 - 23:45 #4
Det du har fat i der, er selve netkortet i din PC, og det vil ikke kunne løse dit problem, at du kun kan tilgå din router, og ikke andre accespunkter.

Problemet ligger i kommunikationen mellem din router og dit netkort, og det vil bestå, uanset om du har obligatorisk adgangspunkt.
Avatar billede troltuu Nybegynder
08. november 2005 - 23:55 #5
OK nedtur.

er der nogle kanaler der er 'længere' væk end andre. Jeg har skiftet min kanal til 12 - min nabos er 3

Min nabo netværk har ikke været kørende i et par dage så jeg har ikke kunne teste om det virker bedre nu
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. november 2005 - 20:08 #6
Ja så langt väk fra kanal 3 som muligt.

Vi må bare vente indtil han kommer på igen  ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. november 2005 - 19:18 #7
Hvordan går det her ?
Avatar billede troltuu Nybegynder
23. november 2005 - 15:58 #8
det går fint. Tak for hjælpen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 03:18 #9
Hvad var løsningen så ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. december 2005 - 01:29 #10
Betyder det lukketid ?