Avatar billede denras Nybegynder
07. november 2005 - 16:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er problemet? Grafikkort eller bundkort?

System
msi k8t Neo2-F bundkort
Geil pc3200 2x512, 400 mhz dual channel
AMD64 Socket 939 3000+ cpu
Geforce mx 440 128mb ram 8xagp

Grafikkort fejl:
Computeren fryser i diverse spil og programmer. Der bliver ikke sendt signal til skærmen. Eks. 3dmark 2001 SE. Unrealt Tournament 2003, og word.
Driver er forsøgt opdateret til nyeste uden held og til ÆLDSTE uden held.
Grafikkortet er sat i anden computer og gennemtestet uden fejl.
Andet grafikkort er sat i mit system og gennemtestet uden fejl.
I Bios er forsøgt alt med undtagelse af at give mere strøm til agp porten.

Har prof. lydkort, Phase22, som deaktivere onboard AC97 ved opstart. AC97 eksisterer simpelthen ikke når phase22 bliver sat i pci porten og computeren bliver startet op. Bliver phase22 taget ud, findes ac97 igen.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2005 - 16:41 #1
Hej..

Jeg tror selv det er lykkedes dig at lokalisere det til at være de nye drivere der laver sagen, sikkert noget tweek til de nyere kort, der ikke helt er bagudkompatibelt, som det burde..

Fjern alt der hedder "nvidia" fra tilføj og fjern programmer..

Gå ind i enhedshåndtering..

Vælg egenskaber for dit grafikkort -> Driver -> Driver detaljer, slet herefter de filer manuelt...

Genstart og smid en ældre version af drivere ind.. Eller brug nogle fra winodws update !
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 16:42 #2
Har prof. lydkort, Phase22, som deaktivere onboard AC97 ved opstart. AC97 eksisterer simpelthen ikke når phase22 bliver sat i pci porten og computeren bliver startet op. Bliver phase22 taget ud, findes ac97 igen.

Det er normalt og skal ikke forsøges ændret på.
Avatar billede denras Nybegynder
07. november 2005 - 17:07 #3
Tak for kommentarerne!

Er det nødvendigt at slette i reg.basen også? når man har slettet filerne manuelt?

og

den anden computer hvor grafikkortet blev testet i, virkede med de nyeste drivere fra nvidia.com uden problemer.

Desuden var der i den computer Soundblaster PCI 128 lydkort samt ac97 audio, som begge fungerede uden problemer. Derfor undrer jeg mig over at phase22 disable ac97 i min computer?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. november 2005 - 18:35 #4
Ja, det er for at den ikke skal finde driveren igen, så slet dem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 20:11 #5
AC97 kortet SKAL disables af BIOS, ellers kan der opstå konflikt.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
08. november 2005 - 06:23 #6
Hej. Det er min computer der har fungeret som testmaskine til diverse hardware fra denras, og som denras skriver så disabler jeg ikke ac97 i min maskine hvor både ac97 og soundblaster fungerer sammen, men måske er det noget specielt ved phase22 kortet? Ideen med at have begge kort til at fungerer samtidig er den at phase22 kun har jack stik hvor ac97 kortet har minijack stik. Det er derfor rart at ac97 virker så man kan tage computeren med hen til andre og også få lyd ud af den, uden at åbne kabinettet. Der blev forsøgt med at ændre irq på den pci port hvor phase22 sidder i, det hjalp ikke, og selvfølgelig blev der også skiftet pci port for at se om det hjalp. Det gjorde det ikke.
Men igen, undrer mig over at soundblaster ikke konflikter med ac97 hvorimod phase22 konflikter selv om kortet bliver deaktiveret. AC97 eksisterer simpelthen ikke i enhedshåndtering.
Styresystem på denras er forresten winXP proDK
Avatar billede denras Nybegynder
08. november 2005 - 10:11 #7
Jeg har nu slettet alt hvad der hedder nvidia på maskinen. Så indstallerede jeg Version: 40.72
Release Date: November 8, 2002

Maskinen kører første test i 3dmark 2001 og går så ned.

Jeg sletter alt igen og indstallerer:
Version: 45.33
Release Date: October 9, 2003

Maskinen går nu ned ligesom første test skal startes.

Jeg sletter alt igen og indstallerer:
Version: 53.04
Release Date: February 2, 2004

Maskinen går i gang med første test, men går ned under afviklingen.

Mit spørgsmål er nu. Skal jeg blive ved med at af/indstallere samtlige drivere og krydse fingre for at der er bare een der får systemet til at køre, eller kan man allerede nu konkludere at der er tale om hardwarefejl?
Avatar billede denras Nybegynder
10. november 2005 - 11:18 #8
Grafikkortet blev udskiftet.