Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 14:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Notebook blæser crazy!

hej ...

har købt en super duper asus w model notebook som er kanon..
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149366

jeg har stoppet 1 gb klods ram mere i den så den er på 1,5 gb men den blæser ret meget og er utrolig varm ved køleudgangen i siden på den.

jeg havde sat en andet tema inde i windows som jeg fjernede da jeg fandt ud af det fik den til at blæse endnu mere men jeg husker, at den knap nok blæste lige da jeg havde købt den og nu gør den det hele tiden.. kan jeg gøre noget ved det? det er trods alt en pentium centrino processor så den burde være lydløs...

kan jeg evt ændre noget opsætning?

på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 14:17 #1
Det kan være den nye ram klods bliver meget varm, så sætter computeren blæseren til at blæse hurtigere, for at den ikk skal blive for varm. Det kan være en mulighed. Evt. at blæseren er temperatur styret.
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 14:29 #2
ja... men jeg købte sådan set klodsen for at se om det kunne hjælpe. den havde problemet inden og jeg tænkte det var fordi den var overbelastet... men der må være en mulighed for ændre opstætning..?!
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 15:55 #3
pentium centrino processor = ikke en processor men en teknologi bestående af cpu/Intel chipsæt/intel wlan :)
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 15:58 #4
du lyder klog... kan du hjælpe mig? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 16:06 #5
Det håbeer jeg da ;)
Ring på 38322943 og spørg efter Björn i Stockholm.
Nummeret er til Asus supportlinie.

Held og lykke ;)
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 16:07 #6
du er jo klog
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 16:08 #7
ja det kan være det var måden at gøre det på...

jeg håbede på der måske var en hurtig generel opsætning der kunne hjælpe
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 16:23 #8
GG - klog er så meget sagt, men skal garantien bibeholdes er det måden at gøre det på.

Dog vil jeg mene at i de tilfælde, er løsningen at opgradere BIOS - men husk, det er på eget ansvar hvis der sker noget under opgraderingen.

http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments.aspx?root=198&SLanguage=en-us
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 16:30 #9
ja, det var også hvad bjørn sagde... ellers sagde han at det kunne være mine spritnye ram jeg måske skulle bytte... det er jo altid sjovt at smide penge ud af vinduet
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 16:40 #10
Tjah...
Alle hardwareproducenter har en liste over hardware der er kompatibelt med deres...

Ved dog ikke hvor Asus liste er....
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 16:40 #11
Mit svar :)
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 16:41 #12
så lad gå da ;)
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 16:43 #13
ja, men stedet jeg købte computeren sagde at disse ram var kompatible... irriterende han siger det når de så ikke er... hvis han eller jeg bare havde været ligeså klog som dig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 16:54 #14
Hold så op med det kloge åge der ;)
Jeg sælger Asus - andet er der ikke om det - men ham du købte den af har sikkert købt den gennem firmaet jeg arbejder for :)
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 17:00 #15
jeg købte den hos notebooksalg.dk (erhverv)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 20:10 #16
Jep :)
Avatar billede fasting Nybegynder
07. november 2005 - 21:25 #17
du er jo ikke bare klog men også tankelæser... hvordan vidste du så det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2005 - 22:18 #18
Vidste det ikke - det var en tilkendegivelse af at det er en af mine kunder :)