Avatar billede lbaad Nybegynder
07. november 2005 - 09:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde antal på en uge

Hej

Hvis jeg skal finde et antal kunder, som har købt et produkt på en uge, hvordan gøres det.
Jeg skal bruge ugenummeret og antallet af købte ting.

Jeg havde forestillet mig at bruge case, men kan ikke lige se, hvordan det kan lade sig gøre.

Håber i kan hjælpe.
Mvh
Lars
Avatar billede pgroen Nybegynder
07. november 2005 - 09:10 #1
Tænker du på noget i stil med

SELECT sum(antal_koebte_ting), to_char(koebe_dato,'ww') ugenr
FROM en_eller_anden_tabel
GROUP BY ugenr;

?
Avatar billede lbaad Nybegynder
07. november 2005 - 10:04 #2
Tror ikke jeg forklarede mig klart nok. Det var ikke lige det, om jeg havde tænkt mig.
Jeg skal bruge en count for en uge, hvor der er kommet nye kunder til.
Jeg har selv fundet ud af case udtrykket, så det kan være, at jeg selv har fundet ud af det.

Jeg vender tilbage, hvis det ikke lykkedes
Avatar billede lbaad Nybegynder
10. november 2005 - 13:28 #3
Jeg lavede en case istedet, og det virkede efter planen. Ellers tak for forslaget.

Mvh
Lars