Avatar billede erikbredsted Nybegynder
07. november 2005 - 00:47 Der er 7 kommentarer

(bitcomet) 1½ minuts power-d/l og så døden

Jeg har nu prøvet alt.
Jeg har det problem med bitcomet at den downloader som død og helvede (100kbs-200kbs) i ca. 1½-2 minutter og så går den fuldstændig død. Dette er uanset hvilken tracker jeg bruger.
Jeg har lavet en hijackthislog på eksperten og der var ingen virus eller noget.
Jeg har prøvet at lave en fast ip og portforwarding.
Jeg har instillet upload til 80% af max uploadspeed.
Når jeg har genstartet min computer kan jeg browse rundt på alle sider med ie uden problemer.
Men når jeg starter BC er der altså 1½ minuts power-d/l og så går den i stå. Helt ned til 0 kbs.
Og derefter er det næsten umuligt at browse.
Man kan til nøds hvis man updater siden 3-4 gange.
Hvis man genstarter er alle problemer med internettet forsvundet ud i den blå luft.
Jeg kan igen browse til den store guldmedalje, lige indtil jeg tænder for BC, hvorefter der igen er totalt hurtig d/l i 1½ minut og derefter nul.
Og nettet er helt væk og jeg må reboote igen.
Forholdsvis irreterende.
Jeg har iøvrigt også updated firmware på min router.
Min router er zyxel 660R-61.
Udbyder: cybercity (som jeg har ringet til, de sagde min forbindelse var tiptop iorden)
Min forbindelse: ADSL 2500/250
Er der nogen der har et forslag?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. november 2005 - 00:54 #1
Prøv at undersøge indstillinger for programmet, og fin noget om hvor mange sockets der tillades. Kunne være bufferen var fyldt. Evt finde en anden klient.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
07. november 2005 - 17:27 #2
Der var en der foreslog at jeg kunne begrænse min d/l speed. Vender tilbage når jeg er kommet hjem og har prøvet det.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
17. november 2005 - 09:28 #3
OK. Det virkede så ikke. Tror bare jeg skifter udbyder.
www.cph-metronet.dk ser nu også ret interessant ud.
Bare ærgeligt har eller ikke haft nogle problemer med cybercity før dette.
Eller det vil sige før jeg geninstallerede windows.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
19. november 2005 - 20:43 #4
Hm.... Det virker sådan liiiiige hvis jeg kun d/l en torrent af gangen.
Der står iøvrigt i mine details for torrenten at det kun er local ip'er jeg downloader fra. Tyder det ikke på en fejl i min config af port forwarding på routeren?
Avatar billede tjiggan Nybegynder
24. februar 2006 - 14:22 #5
Du skal ind i options for Bitcomet og sætte et maks antal forbindelser den må åbne ad gangen..

Derudover kan du bruge en kommando i telnet til routeren som dræber alle forbindelser.

Start->kør:
telnet 10.0.0.1 23023

Skriv password

Menu 24
Menu 8

Så skulle der gerne stå 'RAS>'

Der skriver du:
ip nat reset wanif0
eller
ip nat reset wanif1

Det er en af de 2, der er lidt forskel på hvilken af dem du bruger.
Du kan også se hvor mange connections du har åbne:
ip nat iface wanif0
eller
ip nat iface wanif1
Avatar billede stepper Nybegynder
12. december 2007 - 11:03 #6
jeg har også mange problemer med bitcomet 0.97 ,går hele tiden ned efter et par minnuters download, har prøvet alt muligt, er der nogen der har en god ide, til at fikse problemet
Avatar billede h2o_vand Nybegynder
22. januar 2008 - 14:06 #7
Jeg har også haft problemer med Bitcomet, og det var faktisk min Antivirus (Panda) som lavede fejlen.. De to programmer kan åbenbart ikke lige enes endnu..