Avatar billede glavinds Nybegynder
07. november 2005 - 00:15 Der er 8 kommentarer

Kan det være CPU'en, det er galt med

Jeg købte en nyere brugt computer, der var defekt. Dårligt bundkort, lød forklaringen. Jeg købte nyt, ASUS p4u800x og satte det på plads i PC'en.
Den kørte i en kort periode, og så gik den i stykker. Under indlæsning af Windows går den i hak og starter forfra. Det gør den hver gang, den kommer til det blå Windows-billede.
Så skiftede jeg harddisk.
Den kørte i en kort periode, og så var den gal igen.
Så skiftede jeg grafikkort.
Det hjalp i kort tid, men så var den gal igen.
Denne gang skete der det, at den ved starten kom med en meget lang hyletone. En kammerat fortalte mig, at det vistnok betød fejl på strømforsyningen.
Så byttede jeg strømforsyning med en anden PC i huset.
Det hjalp ikke.
Måske er der en fejl i RAM'en tænkte jeg, og byttede omkring.
Det hjalp heller ikke.
Nu har jeg en PC, der ikke dur. Det eneste, der ikke er skiftet ud til noget nyt er kabinet, disk- og diskettedrev samt CPU'en.
Kan det være CPU'en, der går kold efter kort tids spilletid.
Når jeg har genindlæst Windows plejer maskinen at køre pænt i nogle uger, og så går det galt. Nu kan jeg end ikke genindlæse Windows XP (pro).
Findes der en logisk forklaring?
Avatar billede atila Nybegynder
07. november 2005 - 11:41 #1
Prøv med at give en dråbe symaskinolie til cpu blæseren.
Avatar billede huset Praktikant
07. november 2005 - 11:46 #2
ROFL!!!!
Avatar billede atila Nybegynder
07. november 2005 - 12:04 #3
Akkurat samme problemos her i lørdags,men efter rensning af skovlene + 1 dråbe olie,kører skidtet igen.
Avatar billede alichu Nybegynder
07. november 2005 - 12:16 #4
Hvis du har skiftet "Næsten" alle delene ud så vil jeg da mene det er CPU'en der er et problem hvilken CPU er det?
Avatar billede glavinds Nybegynder
07. november 2005 - 19:47 #5
Der er tale om en intel 1700 Mhz. Men er det logisk, at maskinen starter med at boote helt pænt, indtil den kommer til Windows-skiltet på skærmen og så går i hak og starter forfra. Der sker somme tider det, at der kommer en meddelelse på skærmen, der spørger om jeg vil genstarte i fejlsikret tilstand/sidst kendte konfiguration hvor dne kørte OK/normalt. Uanset hvad jeg svarer her, kommer det blå felt frem i et-to sekunder, hvorefter den genstarter. Og genstarter. Og genstarter.....
Jeg har prøvet at køre med to forskellige udgaver af Windows XP, fordi jeg en overgang troede, at der var fejl i programmerne.

Eller er fejlen  i virkeligheden, at jeg har skiftet mit defekte bundkort ud med et splitternyt, der også var defekt?
Avatar billede atila Nybegynder
08. november 2005 - 10:04 #6
Med denne bemerkning slut med feles fejl.
Avatar billede huset Praktikant
30. november 2005 - 15:11 #7
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 09:09 #8
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?