Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:28 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Asus Geforce 2MX 7100 Combo Går kold inden spillene starter

HEJSA ALLE SAMMEN!

Er der en der kan forklarer mig hvorfor min computer går kold sådan helt jeg kan ikke engang trykke CTRL + ALT + DEL for at genstarte, skal trykke på resert knappen!
Det er når jeg starter et spil og den lige til til at slå over i \"3d\", så går den kold... Jeg har prøvet alle driverne Asus har til mit GEforce 2 MX 32 Mb Combo v. 7100...
Men intet hjælper jeg ha også prøvet alle nvidia driverne (denator)... Heller ikke de vil spille noget! Men Tv-in og Out virker perfekt, og er 100% stabile.. Men 3d går kold, jeg har også den nyeste Direct X 8a..

Glæder mig til at hører fra jer...

P.S. jeg kører win 2000 pro...
Avatar billede arne_byste Nybegynder
20. april 2001 - 22:35 #1
Du siger at TV-stikket duer, går udfra at du skifter over til TV Output på din pc?
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:37 #2
Mit Tv-out virer fint det er bare når jeg stareter et spil den går kold! TV-out virker fint har prøvet at have det slået fra når jeg vil starte spil og slået til har jeg også prøvet...
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:38 #3
Det virker helt klart som et varme problem !!! Jeg tror det fryser fordi enten CPU eller grafikkortet bliver for varmt.

Installer en hardware monitor, der checker hvor varmt din CPU og grafikkort er...du ka evt. som regel checke CPU temperaturen i bios !
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:40 #4
nex, hvorfor afvise??? Har du checket om det er det???
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:41 #5
Hvor finder jeg en varme monitor? HAr du et link ? Jeg kan ikke se det i min bios.,... Har ellers lige flashet den! Men det er et gammelt bundkort ca 2 år! KAn det være pga agp 2x og at gfxkortet kører 4x ??? Måske.. HVor finder jeg den monitor ?
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:41 #6
Det må du ha siden du afviser.

Prøv at geninstallere windows, eller formater og installer forfra.
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:41 #7
nex, der følger vist en monitor med på ce\'en der hørte til dit GeForce ! mener jeg der gør
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:42 #8
Jeg har prøvet både i win2000, win Me, win 98 og se... Så jeg ved snart ikke helt.. ,) Det er noget fis det hele! HAr lyst til at smide kortet af helved til !
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:42 #9
nex, den burde ikke fryse fordi din bundkort er gammelt.
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:42 #10
milo>> Også til asus ? hmm chekker lige eller akn duike lgie finde et link kan vist ikke finde min cd ;)
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:43 #11
nex, det kan jo være der er rod i det hele. Jeg havde formateret :) du kan bare tage en ghost backup inden !!! så hvis det ikke virker efter format, ka du få din gamle opstilling tilbage på 15 min ;)
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:44 #12
nex, asus? ejg checker lige om jeg ka finde et til det...jeg havde et til mit gamle asus bundkort.
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:44 #13
Jah det er korrekt.. Men jeg har prøvet af flere forskellige os\'er ;) Desværre.. ;)
Avatar billede arne_byste Nybegynder
20. april 2001 - 22:45 #14
x4 understøtter også x2

og den kan godt klare Dual-output så du behøver ik at slå TV-out fra...

mht milo\'s ide med varme problem, det tror jeg ikke er tilfældet da den jo sagtens ka køre i windows og i TV-OUT

prøv en reinstall af Windoze
eller hent den nyeste driver igen...
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:45 #15
ka være der er nogen systemfiler der laver rav med hinanden...har jeg selv haft prøvet med dual boot
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:47 #16
http://www.asus.com/products/motherboard/driver_utility.html

check den her side om der er nogen af programmerne der passer til dit bundkort, for så er det en god ide at opdatere det! fx det der via 4in1
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:47 #17
arme byste > Har prøvet alt inden for den sidste uge... Har også flashet mit bundkort troede det var det.. Men nej.. har prøvet alle nvidia driverne systematisk i flere forskellige OS... Sorry orker ikke det pis længerer det kan ikke være det mere.. !
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:48 #18
arne, jamen at surfe på nettet og åbne mapper med stifinder bruger altså ikke ligeså meget kraft som at køre spil !
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:48 #19
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:51 #20
JEg har lige flashet min bios = bios update ;)

Det er et gammelt bndkort der kører intel440... Chipsæt... ;) Så skal lige have downloadet.. den der inde fra asus den der hedder

Intel® Chipset Software Installation Utility (for ALL Intel chipsets)
intelinf.zip
Intel® Chipset Software Installation Utility V2.30.021.

Er i fuld gang..

HAr 1 mbit.. så det er snart nede..
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:52 #21
Jeg ville altså prøve at formatere og så installere kun ET OS, fx win98. For mig at forstå lyder det som om du har haft dine OS på samme tid med dual boot...
Avatar billede cable53 Nybegynder
20. april 2001 - 22:52 #22
nex hvilket bundkort har du?
Hvis du har et socket7 bundkort er det det der er problemet. Jeg har selv haft et socket7 bundkort hvor jeg har prøvet med både et Riva TNT og et ASUS V7100 uden held. Først ved et skift til et Vodoo3 kom det til at fungere.
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:52 #23
ok...håber det virker :)
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:53 #24
milo >>> nej har aldrig dual boot.. gider ikke det pis med at installere 2 steder.. så heller ikke det.. ;)
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:54 #25
Nej fuck pik kom til at accepterer.. LORT ! ;(
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:54 #26
Fuck der er 500 point i puljen igen hvis jeg kan finde ud af at sætte det igen.. ;)
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:55 #27
Hmm det kan man ksu ikke lort... ;)

Så får vedkommene der laver det sku 500 alligvel...
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:55 #28
cable, lav lidt et spørgsmål med de 500 points og gi dem tilbage til nex
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:55 #29
cable53 : jeg har et vtech.. det er noget lort.. det er Slot 1 hedder det.. Det er en P 2- 350 hz jeg har.. ;)
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:56 #30
nex, du er nødt til at oprette et nyt
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:57 #31
milo.. : Det må han selvom.. Vi ser hvad hans samvittighed siger.. Du skal nok få 500 point hvis du kan hjælpe mig.. Hvad er dit ICQ : 31986991 det er mit.. skal vi ikke lige finde ud af noget der.. Jeg ksal snart sove ksal til golf match imorgen kl 8 nemlig.. !
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:57 #32
milo : jeg laver bare et nyt når vi er færdige her ik ? eller hvad? så linker jeg til det her..
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 22:58 #33
nex, cable SKAL gi dig pointsne tilbage..ellrs må admin jo skille os af med ham :)
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 22:59 #34
hehe milo.. så kommer de nok ;)
Avatar billede cable53 Nybegynder
20. april 2001 - 23:00 #35
Jeg laver lige et spørgsmål så du kan få dine point tilbage nex.
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 23:00 #36
:)
Avatar billede cable53 Nybegynder
20. april 2001 - 23:01 #37
tag det roligt milo, jeg har ikke tænkt mig at beholde hans point.
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 23:02 #38
cable, jeg tager det helt roligt :)
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 23:04 #39
cable53 >> mange takker!
Avatar billede cable53 Nybegynder
20. april 2001 - 23:06 #40
ok milo, jeg kunne bare ikke lide det du sagde med at få admin til at skille sig af med mig.
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 23:08 #41
cable, ok, det var ikke sådan ment. Det var mere for at forklare nex, reglerne lidt. :)
Avatar billede nex Nybegynder
20. april 2001 - 23:08 #42
http://www.eksperten.dk/spm/66223

Her kører vi videre... !
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 23:08 #43
Avatar billede milo Nybegynder
20. april 2001 - 23:08 #44
hehe