Avatar billede erikbredsted Nybegynder
05. november 2005 - 22:27 Der er 7 kommentarer

ny winxpprosp2 install giver problemer med hastighed

Jeg har lige installeret winxpprosp2 på min stationære.
Efter det er min forbindelse (Cybercity 2500/250kbit) af temmelig svingende karakter.
Det er meget irregulært, men det svinger fra at være godt til at være helt væk. Nogle gange hver 1 time. Nogle gange hver 5 minut.
Måske er der i 5 minutter, er væk ½ time, er der 1½ time, er væk i 15 minutter, er der i 5 minutter, er væk i ½ time, etc etc.
Jeg har opdateret firmware på routeren. og resetet den etc.
Når jeg er på med min bærbare er der ingen problemer overhovedet. Har ringet til Cybercity og de siger at der ingen problemer er med min forbindelse. Dvs. det må være min stationære der er problemet.
Jeg har installeret avast AV og Nvidia network drivere.
Har prøvet at afinstallere disse to ting og så først installere ethernet drivere før AV.
Jeg er ved at blive ret sur og tvær.
hjælp mig.
:)
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2005 - 22:32 #1
Prøv lige at følge vejledningen i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
05. november 2005 - 23:44 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:42:52, on 05-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\3Dl2Svc.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\3Dl2TB.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\hijackthis.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\imapi.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [3Dlabs Taskbar Display Manager] C:\WINDOWS\system32\3Dl2TB.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Startup: reminder-ScanSoft Product Registration.lnk = C:\Program Files\Caere\OmniPagePro90\EREG\REMIND32.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {EDAF796E-9210-4417-ADDC-2AB18E4F6C27} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto.CAB
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: 3Dlabs Wildcat Realizm LMM Service (3Dl2Svc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\3Dl2Svc.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - Unknown owner - C:\NVIDIA\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
05. november 2005 - 23:45 #3
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 53348
Infected objects found: 1
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 2
Hacktool programs found: 4
Objects cured: 0
Objects deleted: 1
Objects renamed: 6
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 4253 Kb/s
Scan time: 00:14:21
-----------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            23:13:47, 05-11-2005
+ Report-Checksum:        72366C4B

+ Scan result:

    HKU\S-1-5-21-1292428093-152049171-725345543-500\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{7C559105-9ECF-42B8-B3F7-832E75EDD959} -> Spyware.ISTBar : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@2o7[2].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@ad.yieldmanager[1].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@burstnet[2].txt -> Spyware.Cookie.Burstnet : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@com[2].txt -> Spyware.Cookie.Com : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@counter5.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@cs.sexcounter[2].txt -> Spyware.Cookie.Sexcounter : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@doubleclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@gettyimages.122.2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@microsoftwga.112.2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@paycounter[1].txt -> Spyware.Cookie.Paycounter : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@servedby.advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@sextracker[2].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@stat.onestat[2].txt -> Spyware.Cookie.Onestat : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@statse.webtrendslive[2].txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@tradedoubler[1].txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@tribalfusion[2].txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@www.burstbeacon[1].txt -> Spyware.Cookie.Burstbeacon : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\0DYZKDUR\ibar[1].js -> TrojanDownloader.IstBar.ad : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\0XEZ0LA7\prompt[1].htm -> TrojanDownloader.IstBar.j : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\CLEF0PER\prompt[1].htm -> TrojanDownloader.IstBar.j : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\GP6R0PQJ\prompt[1].htm -> TrojanDownloader.IstBar.j : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\WPMV0DE3\prompt[1].htm -> TrojanDownloader.IstBar.j : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\WPMV0DE3\ysb_prompt[1].htm -> TrojanDownloader.IstBar.j : Cleaned with backup

::Report End
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
06. november 2005 - 00:11 #4
Loggen er clean, men det hjalp kun delvist. Nu kan jeg browse uden problemer,  men når jeg spiller WCIII på nettet bliver jeg konstant kastet af.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
06. november 2005 - 00:13 #5
tja. Nu kan jeg heller ikke browse uden problemer.
arrrgh.
Måske skal jeg bare lave en geninstallering af windows.
Avatar billede fromsej Praktikant
06. november 2005 - 00:14 #6
http://exp.dk/spm/662120 - Er loggen godkendt, det andet må der netværkshajer til.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
06. november 2005 - 00:16 #7
Hent denne fil, pak den ud og dobbeltklik på iereg.bat:
http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
Genstart og se om det hjalp.