Avatar billede labama Nybegynder
05. november 2005 - 22:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilke antivirus kan jeg bruge ?

Hejsa
Mit Norton Antivirus er ved at udløbe...men har opdateret mit XP med SP2...og der er jo antivirus har jeg set... men
Er det lige så godt som Norton ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. november 2005 - 22:06 #1
XP med SP2 har ikke antivirus indbygget, men den holder øje med om du har et, og kan melde hvis der er problemer med det.

Jeg foreslår du kigger på AVG - http://www.grisoft.com - den kan fås i en gratis udgave, og jeg mener den virker rigtig godt.
Avatar billede labama Nybegynder
05. november 2005 - 22:07 #2
OK.... hmmm jeg prøver lige at kigge på det der AVG...
Jeg vender lige tilbage
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2005 - 22:10 #3
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2005 - 22:27 #4
AVG, Avast eller Antivir er alle freeware og klasser bedre end Norton.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm
Skal det være rigtig godt, så kig på Bullguard, Norman, eller min favorit Kaspersky.
http://spywarefri-shop.dk/
Avatar billede labama Nybegynder
05. november 2005 - 22:38 #5
Når jeg har hentet det der AVG spørger den efter en Licens kode eller sådan noget ??? hvor får jeg den
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
05. november 2005 - 22:43 #6
I gratisversionen kommer licenskoden automatisk
Avatar billede labama Nybegynder
05. november 2005 - 22:50 #7
pidgeot : jeg syntes ikke at kunne finde andet end en trail version af AVG ??
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. november 2005 - 22:53 #8
Klik AVG Products, dernæst AVG Free Edition - fører dig til http://www.grisoft.com/doc/289/lng/us/tpl/tpl01
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2005 - 22:54 #9
Avatar billede c-holst Novice
06. november 2005 - 07:09 #10
en ufaglig kommentar
Har selv kørt avg free i flere år nu, og oplever det som effektivt program, som har været med til at holde min maskine ren for vira indtil nu. Jeg dobbeltchecker den af og til med andre programmer, som giver samme resultat.

Det er nemt at bruge
Der er autoupdate
det generer ikke mig i det daglige
ser ikke ud til at tynge systemet betyligt
konflikter ikke med andre sikkerhedsprogrammer

Husk at du kun må køre med et antivirusprogram af gangen!
(gælder vist stadig ikke?)
Avatar billede fromsej Praktikant
06. november 2005 - 11:22 #11
AVG er godt, ingen tvivl om det, lidt omtanke på nettet er også godt, kombinationen er virkelig god. ;-)

C-holst >> Jo, det gælder stadig.
Avatar billede labama Nybegynder
10. november 2005 - 17:05 #12
Nu har jeg kørt med programmet i et par dage og må sige der er primo kvalitet...SUPER !!!!
Takker !!!
Pidgeot....du skal ha points for din hurtige svartid og som tak for det gode Prog.
Hvor længe kan man bruge det ??? altid måske ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. november 2005 - 17:11 #13
Du kan blive ved med at bruge det lige så længe du vil. Dog vil der jo nok på et tidspunkt komme en version 8, hvorefter version 7 (den du har nu) ikke længere vil blive opdateret. (Der vil dog med god sandsynlighed være en overgangsfase.)

Jeg regner dog med at Grisoft også laver 8'eren i en gratis udgave, så det skulle ikke være noget problem :)
Avatar billede labama Nybegynder
10. november 2005 - 18:14 #14
Ja det er egentligt åndsvagt at mange steder koster det mange penge at ha et antivirusprogram.....da det burde være gratis og følge med ens internedudbyder

Men takker !!!