Avatar billede dinguking Nybegynder
05. november 2005 - 20:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål omkring salg af bannerplads mm.

Godaften,

Jeg står her med et website i en forrygende udvikling. Jeg har pt. 2500 unikke besøgende og 150000 side visninger om dagen (tallene stiger hver dag). Jeg har et bannerplads i toppen af siden, som jeg gerne vil have solgt (banner størrelse: 728x90). Medhensyn til målgruppen ligger den fra 10 til 25 år.

Jeg vil ikke benytte sites såsom tradedoubler, men vil hellere finde en annoncør selv. Da jeg er helt ny på området, vil jeg høre hvor meget man skulle have om måneden for et banner (728x90) i toppen af siden, i forhold til mine statistikker. Og hvor man evt. kan finde en annoncør.

På forhånd tak.
Avatar billede dinguking Nybegynder
05. november 2005 - 22:03 #1
Kom så med nogle svar ;)
Avatar billede abruscato Nybegynder
06. november 2005 - 00:38 #2
Hvilket website vil du sælge reklameplads på?

Du kan få en idé om hvor meget du kan tage for en reklame, ved at se oversigten over partnerprogrammer på http://www.partnerprogrammer.dk/programs.php.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
06. november 2005 - 18:43 #3
Du kan kontakte nogle firmaer som er i præcis din målgruppe og tilbyde dem pladsen.

ellers vil jeg absolut ikke anbefale dig at bruge Tradedoubler!. De sucks big time.

Hvis du skulle få nogle ok annonce.banners på, så kontakt brand2brand eller adfair.dk
Avatar billede dinguking Nybegynder
06. november 2005 - 20:27 #4
Ville det være realistisk at finde et firma, og tage 1000kr for at de har et 728x90 topbanner pr. måned. Og evt. lave en kontrakt på nogle måneder.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
06. november 2005 - 21:07 #5
kommer an på hvad for indhold du har på siden. men den pris er rimelig hvsi du kan finde en annoncør da.
Men det er bare med at kontakte nogle firmaers pr eller maketing afdelinger. og skriv alt det vigtige, evt gerne med link til stats, målgruppe osv. Skulle du have en change vil jeg mene.
Avatar billede abruscato Nybegynder
06. november 2005 - 23:47 #6
kasperjensen -> Hvorfor synes du ikke om Tradedoubler?
Avatar billede dinguking Nybegynder
07. november 2005 - 16:01 #7
Nu spørg du kasper, men jeg synes heller ikke om det, da jeg ville foretrække selv at være i kontakt med annoncøren. Og ikke at jeg skulle igennem tradedoubler.
Avatar billede power_t Nybegynder
07. november 2005 - 16:02 #8
Jeg ved ikke hvad din side handler om, men jeg er sgu' imponeret hvis du har 150000 sidevisninger om dagen og kun 2500 unikke besøgende.

150000/2500 = 60 sidevisninger pr. unikke besøgende.

Er du sikker på at tallene er korrekte? Det er ret vigtigt hvis du vil sælge reklameplads på sitet...
Avatar billede dinguking Nybegynder
07. november 2005 - 16:09 #9
Ja det er rigtigt, og jeg syntes også selv det var vildt i starten. Men fandt så ud af at det var på grund af at brugere kan linke til nogle billeder på min side, hvilke jeg så tror giver mig flere sidevisninger. Og det ville selvføgelig blive sagt når jeg vil sælge min reklameplads.
Avatar billede power_t Nybegynder
07. november 2005 - 16:14 #10
OK, men et billede er ikke en sidevisning, men et hit. En side har som regel flere hits. Hvis du f.eks. har 5 billeder på en side, tæller det som 5 hits i statistikken. Du skal differentiere mellem følgende for at give annoncøren et realistisk billede af din trafik:

Sessions (evt. unikke)
Page impressions
Hits (og det er ikke engang relevant for annoncøren)

En anden ting: Er det ikke lidt kedeligt med kun én annoncør? Som bruger ville jeg finde det irriterende altid at se den samme reklame på toppen af en side...
Avatar billede dinguking Nybegynder
07. november 2005 - 16:23 #11
Okay det lyder til jeg ikke har helt styr på det:) Jeg poster lige min statistik fra i går bare for at tage et eksempel.

Hits - Files - Pages - Visits - KBytes
326995 - 183277 - 36326 - 2993 - 1419171

Hvilke tal er så de interesante for en annoncør. Og hvilke tal kan jeg ikke regne med, da folk kan indsætte mine billeder på deres side.

Medhensyn til det sidste, havde jeg tænkt evt. at lave en banner rotation. Så jeg måske havde 2-3 forskellige annoncører. Men det er nok ønsketænkning :-)
Avatar billede power_t Nybegynder
07. november 2005 - 16:31 #12
Visits og Pages er det der er interessant. Hvis dit statistik program er pålideligt, så er det da stadig flot. Du har 36326 sidevisninger og 2993 brugere = ca. 12 sidevisninger pr. bruger.

Afhængig af typen af indhold på dine sider, ville jeg nok anbefale dig Google Adsense istedet for at knokle for at finde annoncører selv. Hvad handler dit site om?
Avatar billede dinguking Nybegynder
07. november 2005 - 16:36 #13
http://www.hent-det.dk/ - en side der hjælper folk med deres profil-sider på den store ungdomsside "arto.dk"
Avatar billede power_t Nybegynder
07. november 2005 - 16:40 #14
Ok, du har Google Adsense på kan jeg se, men der er ikke nogle relevante annoncer. Det skyldes nok at du ikke har defineret nogæe nøgleord, der fortæller Adsense, hvad din side handler om.
Avatar billede dinguking Nybegynder
07. november 2005 - 16:41 #15
Synes nu ikke google adsense har givet så godt indtil videre, men måske skyldes det dét som du siger.
Avatar billede power_t Nybegynder
07. november 2005 - 16:44 #16
For mig giver det godt, men her er nøgleord også klart defineret.
Avatar billede dinguking Nybegynder
07. november 2005 - 16:50 #17
Tak for hjælpen, og smid et svar hvis du vil have point :-)
Avatar billede power_t Nybegynder
07. november 2005 - 16:51 #18
OK tak (.;