Avatar billede aeon Nybegynder
05. november 2005 - 10:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tvinge windows update til at køre ved startup

Jeg har behov for at kunne få windows update til at køre på en klient i det der bliver logget på den. Er der nogen som kan give mig en løsning? der må ikke være nogen ventetid det skal være med det samme der bliver logget på at kliente prøver at kontakte en windows update server i et domæne.
05. november 2005 - 10:37 #1
Lytter med...
Avatar billede steen_hansen Forsker
05. november 2005 - 10:43 #2
Er det en silent installation, du ønsker den skal foretage? Sidder klienten i et netværk? Hvilken Windows-version er der på klienten?
Avatar billede aeon Nybegynder
05. november 2005 - 15:33 #3
Det drejer sig om win Xp (hens kategorien) om klienten sidder på netværk eller ej er uden betydning. Det eneste jeg skal kunne er at få klienten til at lave en øjeblikelig forespørgelse til en wsus. ved at nulstille lastupdate i regen kan jeg få den til at køre Windows update inden for 5min. men da det skal være øjeblikkelig fungere dette desværre ikke.
Avatar billede aeon Nybegynder
06. november 2005 - 13:15 #4
Jeg har selv fundet svaret. Ved at lave et scribt der indeholder følgende kan jeg tvinge klienten til at lave en øjeblikkelig update.

net stop wuauserv

REG DELETE "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update" /v LastWaitTimeout /f

REG DELETE "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update" /v DetectionStartTime /f

Reg Delete "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto
Update" /v NextDetectionTime /f

net start wuauserv

wuauclt /detectnow