Avatar billede moffedrengen Nybegynder
05. november 2005 - 00:22 Der er 6 kommentarer

Se pc skærmen på LCD tv.

Hvordan bærer jeg mig ad med at sætte billedet fra pc´en til tv´et? jeg har alle kabler installeret. S-vhs fra pc til overgang scart stik i tv. men jeg kan ikke få noget billede frem.
i gamle dage da jeg havde mit nvidia kort kunne jeg klone billedet, så jeg kunne se det samme på begge skærme, men det kan jeg ikke med mit ATI catalyst (Excalibur 256 radeon 9600) nu har jeg lige brugt helt vildt lang tid på at sætte tingene pænt op, så ville det være herligt hvis det virkede.... :-s
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
05. november 2005 - 10:04 #1
Har du catalyst controlcenter installeret?
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
05. november 2005 - 17:45 #2
jo det har jeg. men jeg kan ikke få det til at virke! :-s
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
05. november 2005 - 17:46 #3
det vil ikke starte op. der kommer en eller anden fejl i det. prøver lige at installere det igen!
Avatar billede c-holst Novice
06. november 2005 - 08:52 #4
hvis du går ind i egenskaber for skærm, går ind i instillinger, går ind i avanceret, of vælger faneblader skærme, kan du der ser dit tv.

så skal det måske aktiveres med et lille tryk på den lille "afbryder" knap som sidder i hjørnet over "skærmen"

alt efter hvad du skal bruge det til, skal du også ind i overlay og aktivere theatermode
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
06. november 2005 - 17:39 #5
det kunne jeg til at starte med. men der var der noget galt med initialiseringen af ati.exe. så har jeg prøvet at geninstallere den nyeste catalyst driver fra ati´s hp. men uden problemer. så det største problem er lige pt at jeg under avancerede instillinger kun har de basis instillinger der nu engang hører til derinde. ikke nogle ekstra ati fane blade. hvordan løser jeg det??
Avatar billede c-holst Novice
11. november 2005 - 21:40 #6
find nyeste driver til dit grafikkort, eller den du helst vil bruge fra deres arkiv
www.ati.com

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

genstart maskinen og installer driveren

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

inspiration
http://www.drivercleaner.net/

og start stille og roligt forfra med de ting der er nævnt