Avatar billede taishi Nybegynder
20. april 2001 - 20:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forward en Port???

jeg har tit hørt folk omtale at man skal forwardde en port, men hvordan gør man?

ps. jeg har en cisco uBR900 router, og skal bruge de forwardede porte til dcc og connect på mIRC
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. april 2001 - 20:25 #1
uden at vide præcis hvad du skal gøre, kan jeg sige at du skal oprette en port mapping, som gør at indkommende trafik på angive porte sendes direkte til din maskine. derfor skal du finde ud af hvilke porte du bruger i Mirc, f.eks. ved at starte Mirc og bede det om at connecte, og så bagefter gå ind i DOS og skrive \"netstat\" og se hvilken port, du har kontaktet IRC serveren på.

Men jeg har ikke selv oprettet en port mapping til IRC, men jeg kan sagtens connecte i mirc og modtage DCC, så måske ligger problemet et andet sted?
Avatar billede taishi Nybegynder
20. april 2001 - 20:34 #2
jeg sidder på antenneforening 4mbit, og det tager 4-5 min om at connecte

http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/port-forwarding_og_server/home.phtml?link=8
der er vidst nok sådan man gør, det er bare til et andet modem ;)
Avatar billede taishi Nybegynder
21. april 2001 - 11:32 #3
ville det ikke være nemmere at forwarde alle portene??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. april 2001 - 14:00 #4
jo det kan du også bare gøre, men så er det ikke sikkert at dit inet fungerer ret godt, jeg oplevede selv at ICQ ikke ville connecte da jeg prøvede...

men du kan jo bare prøve dig frem
Avatar billede taishi Nybegynder
21. april 2001 - 14:14 #5
jamen, hvordan gør man?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. april 2001 - 15:08 #6
du gør som der står på CC\'s vejledning:

altså laver en \"set nat entry add [din lokale IP] [porten IRC bruger] 0.0.0.0 [porten IRC bruger]  tcp\"
Avatar billede taishi Nybegynder
21. april 2001 - 23:16 #7
ok, hvor skriver jeg det henne?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. april 2001 - 00:26 #8
når du er logget ind i Routerens administration

Det kan du læse i din manual til routeren hvordan du kommer!
Avatar billede taishi Nybegynder
23. april 2001 - 15:05 #9
jeg må desværre ikke gå derind (fandt ud af det igår) men derfor skal du ikke snudes for dine point