Avatar billede martin181 Nybegynder
04. november 2005 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Visma - tabel med sqlnavne og pænenavne

Hejsa!

Jeg sidder og leder efter en tabel i Visma's sql database (Microsoft SQL server) efter en tabel, som giver mig sammenhængen mellem sql-navnene og de pæne feltnavne...

Lyder det lidt rodet? så prøver jeg lige på denne måde istedet...

Når man har åbnet Visma op (vi har version 4.60.1)...

Så ser man sit skærmbillede med diverse faner osv -

Hvis jeg går i menuen optioner - vælger - systemadministration og dernæst tekster, så kommer der en boks frem, her kan jeg vælge sprog - men det helt spændende i denne sammenhæng er at man kan vælge mellem flg 4:
- Brugerdefinerede
- Originale
- Sql
- Eksterne Nr

Når man her kan vælge mellem disse, så burde der vel også være en tabel der viser sammenhængen mellem disse... eller er der et helt andet sted? eller?

Jeg håber der er en eller flere af jer, der kan hjælpe mig med mit spørgsmål...
Avatar billede jim_marius Nybegynder
07. november 2005 - 09:23 #1
Hej Martin, efter min overbevisning ligger denne information i Visma´s programkerne.
Avatar billede martin181 Nybegynder
07. november 2005 - 09:29 #2
okay - har du nogen ide om hvordan man kan få en liste ud? det ville i høj grad lette vores arbejde...
Avatar billede jim_marius Nybegynder
07. november 2005 - 12:14 #3
Nej desværre ikke, da Visma er bygget op omkring en
Virksomhedsdatabase(F0001) og en Systemdatabase(VBSYS) og værdierne ligger desværre ikke i nogen af disse.
Avatar billede martin181 Nybegynder
07. november 2005 - 13:24 #4
jeg har fundet ud af at jeg kan se det meste via F1  (hjælpen) - så jeg smider også lige et svar, og så deler jeg pointene mellem os