Avatar billede svinget Praktikant
04. november 2005 - 13:00 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Netværksharddisk

Hej

Man kan købe USB harddiske, men kan man også købe netværksharddisk, som man eksempelvis kan sætte til en Router? Der er desværre ikke USB tilslutning på min Router, så derfor kan jeg ikke bruge en USB harddisk :(

Findes der alernativt en konverter man kan sætte mellem en USB harddisk og en router?

/Kim
Avatar billede soloman Nybegynder
04. november 2005 - 13:11 #2
Hej
Jeg har ikke selv prøvet denne trådløse udgave, men den virker ræt fed. Mange muligheder for at modificere
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307213&cks=PLC

Roy
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2005 - 13:47 #3
Hvad med en netværks adapter du kan sætte dine USB harddiske til, det er da den ultimative frihed: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97987 Den kan endda webenables.......
Avatar billede gathering Nybegynder
04. november 2005 - 14:17 #4
det du leder efter heder en NAS HDD og de er pænt dyre men her kan du se nogle af dem

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=305&Sort=Wanted&Parent=50&Soegeord=nas
Avatar billede kenp Novice
04. november 2005 - 14:19 #5
james -> hvis du ikke ved det så skal en harddisk formateres til det system som nfslu bruger, så man kan efterfølgende ikke sætte den direkte til en windows maskine..
Avatar billede svinget Praktikant
04. november 2005 - 18:27 #6
Hej

Tak for hurtig feedback. Vi har 5 computere, så den ideelle løsning er at harddisken kan tilsluttes direkte til routeren, så man ikke er afhængig af at en bestemt PC skal køre. Kan man det med det med de forslåede løsinger?

/Kim
Avatar billede kenp Novice
04. november 2005 - 19:32 #7
ja
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. november 2005 - 10:11 #8
Kenp>> Det viste jeg ikke, så er denne del af salgs talen jo lidt meget misvisende:
You can even plug a USB flash disk into the Network Storage Link, for a convenient way of accessing your portable data files.

Ifølge linksys support understøtter den FAT og FAT32: http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1483&p_created=1090979815&p_sid=JlqhTOTh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NiZwX3Byb2RzPTc0NiwyMzYmcF9jYXRzPSZwX3B2PTIuMjM2JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9zY2ZfbGFuZz0xJnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1
Og jeg vil vove fjerene og sige at den også understøtter NTFS, så hvorfor skulle man formatere disken til det format nslu2 bruger?
Avatar billede kenp Novice
05. november 2005 - 13:21 #10
tjaa så har de da opdateret deres firmware (som der også står på deres sidste link):) for det har da været et problem at man nemlig ikke kunne smide harddisken til en alm. comp. efterfølgende m.v.
Avatar billede kenp Novice
05. november 2005 - 13:22 #11
men så er der lige denne ulempe ved at bruge fat32 eller ntfs på det

The User Group features described above are only available on EXT3 formatted hard drives.  Drives formatted with the NTFS or FAT32 file systems used on the NSLU2 will not be able to use User Group and Share features.
Avatar billede svinget Praktikant
05. november 2005 - 13:56 #12
Jeg har ikke brug for at benytte user groups, da jeg ikke skal styre adgangen til data. Det er bare et shared drev for "huset". Men hvad betyder det med shared features?
Avatar billede kenp Novice
05. november 2005 - 17:30 #13
´shared features er det med brugere og grupper som kan have forskellige rettigheder.. så hvis drevet er ntfs eller fat32 så er der kun 1 rettighed og det er at de må alt.
Avatar billede svinget Praktikant
06. november 2005 - 19:28 #14
Ok, det er fint nok, for alle computerne i hjemmet skal have et sted til deres back up filer. Det skal nemlig bruges som en central backup i tilfælde af at en PC harddisk "står" af.

Nogen der ved om em harddisk der er tilsluttet Linksys Network Storage Link NSLU2 automatisk ligger som et netværksdrev, eller skal der installeres et specielt program?
Avatar billede svinget Praktikant
04. januar 2006 - 12:54 #15
kenp - poster du også lige et svar.
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 13:17 #16
ping.
Avatar billede svinget Praktikant
05. januar 2006 - 20:50 #17
Tak for hjælpen :)