Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 09:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

XP kan hverken lukke, genstarte eller logge af

Jeg har for nylig kørt en geninstallation af XP Pro (reperation), og første gang jeg genstartede (ifm. geninstallation af Norton) gik alt som det skal, men herefter kan jeg hverken lukke, genstarte eller logge af windows. Jeg er nødt til at tage strømmen, og så tænde for computeren igen. Når jeg forsøger at lukke eller genstarte, fryser computeren ikke, og jeg kan fint starte andre programmer op efter jeg har trykket luk eller genstart. Efter geninstallationen har jeg hentet alle opdateringer til XP.
Nogen ideer?
Avatar billede nva Praktikant
04. november 2005 - 09:35 #1
Prøv at afinstallere Norton igen og se om det fortsætter.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
04. november 2005 - 09:36 #2
Prøve eventuelt også at køre et en systemtjek med sfc /scannow fra kør
Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 10:01 #3
har prøvet sfc /scannow, og selv om der åbenbart var et par filer, som skulle geninstalleres, har det ikke løst problemet. Der sker stadig intet, når jeg prøver at lukke mv. Prøver at afinstallere Norton, for at se om det løser problemet
Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 10:27 #4
har nu prøvet 5 gange at afinstallere Norton, men uden held. Processen fryser halvvejs og jeg har prøvet at afinstallere fra CD'en, fra Programmer og med tilføj/fjern programmer - alle uden held.....nogen råd?
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. november 2005 - 10:28 #5
Kør en chkdsk
Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 10:39 #6
har kørt en chkdsk fra kør og genstartet (det kan jeg nemlig godt nu), men afinstallationen fryser stadig samme sted - i meddelelsesboksen for afinstallationen, står der, at den er ved at fjerne produktvisningsfunktioner og at den genererer script-funktioner til handlingen, men så sker der heller ikke mere.
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. november 2005 - 10:58 #7
Afindstaller i fejlsikret.
Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 10:59 #8
har opdaget, at der ligger en ny mappe på mit skrivebord uden tekst (kunne være en midlertidig mappe ifm. installation af Norton??). Jeg kan ikke gå ind i den og hvis jeg forsøger at slette den eller se mappens egenskaber, sker der ikke noget. Kan det have nogen betydning for mine problemer?
Avatar billede gratis Nybegynder
04. november 2005 - 11:04 #9
Norton har et removal tool til deres produkter, kig her , http://tinyurl.com/6tzrv
Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 11:05 #10
har prøvet af afinstallere Norton i fejlsikret tilstand, men uanset om jeg logger på som mig selv eller som administrator, får jeg besked om, at jeg ikke kan afinstallere programmer i fejlsikret tilstand
Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 14:30 #11
gratis: det er omsider lykkedes mig, at afinstallere Norton men det removal tool du angav et link til, selv om det er 2003 udgaven og dermed ikke så ligetil som med de nyere. Nu kan min computer igen lukke, genstarte mv. uden jeg behøver at tage strømmen, selv om jeg nok skal ud og investere i et nyt anti-virus program....
Hvis du poster din kommentar som et svar, skal jeg straks tildele dig de points jeg har udlovet for dette spørgsmål.
Også tak for rådene til alle jer andre.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. november 2005 - 15:36 #12
godt du fik det til at virke, da jeg ikke samler på point ku du gi det til de andre gutter der har brugt tid på tråden :) mht. antivirus program behøver du ikke købe et... selv bruger jeg Avast og AVG er et andet godt freeware proram, tag et kig her
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm , og go weekend :)
Avatar billede clj73 Nybegynder
04. november 2005 - 15:51 #13
gratis: tak for tippet - også en go' weekend til dig...

nva: da du som den første foreslog, at afinstallere Norton, er du velkommen til pointene, hvis du poster din kommentar som et svar.
Avatar billede nva Praktikant
07. november 2005 - 07:52 #14
Så lægger jeg et svar :)